Adobe og Ricoh med sikrere løsninger for skanning

PUBLISERT: 13 juni 2006
OPPDATERT: 13 juni

Adobe og Ricoh har nylig inngått en avtale om integrering av Adobe LiveCycle Policy Server og Adobes utskrifts- og skanningsteknikk. Hensikten er i følge selskapene å effektivisere skanneprosessen av et papirdokument, slik at det på en enkel måte blir en søkbar, kompakt og sikker Adobe PDF-fil. For brukerne vil det bety en sikrere digital arbeidsflyt, og det åpner for funksjoner for rettighetstildeling, kryptering, bruk av digital signatur og tidsstempel, samt fremstilling og administrasjon av intelligente dokumenter. – Ricoh har vært en viktig partner for Adobe siden 1999, og gjennom vårt samarbeid knyttet til PostScript og PDF har vi sammen hjulpet våre kunder med å fremstille utskrifter av høy kvalitet. Nå samarbeider vi for å gjøre dokumenter og forretningsprosesser mer effektive og sikre. Avtalen er i tråd med Adobes strategi om å tilby nye, fleksible og sikrere arbeidsflyt for PDF-baserte dokumenter, uttaler Shantanu Narayen, president og CIO i Adobe. Samarbeidet innebærer blant annet at Ricohs laserskrivere og multifunksjonsprodukter integreres med Adobe LiveCycle Policy Server, for at kundene skal kunne innføre regelverk for elektroniske dokumenter. Samtidig inkluderer Ricoh støtte for Macromedia Flash-teknikk i en rekke av sine produkter.

Les videre

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2