Konica Minolta styrker salgsstyrken

PUBLISERT: 29 august 2006
OPPDATERT: 21 mars

To nye salgssjefer er på plass hos Konica Minolta Business Solutions Norway AS. Kjetil R. Fosstvedt og Roger Holand skal sørge for at Konica Minolta skal spise andeler fra Xerox, Canon og andre. Selskapet opplever at utskriftsmarkedet er i rivende utvikling, og har stor tro på at produksjonsskriverne PRO C6500 og eksisterende PRO 1050 vil utgjøre slagkraftige alternativer for grafiske bedrifter med høye krav til produktivitet og effektivisering. C6500 vil bli levert med EFI Fiery og Creo arbeidsflyt, noe selskapet håper skal åpne det grafiske markedet. – Endelig kan vi stolt stå frem å si at vi virkelig har noe å fare med. Vi har allerede vunnet flere kontrakter i konkurranse med sterke aktører og prospektlisten for fremtidige salg blir bare lengre og lengre, sier Kjetil R. Fosstvedt. Han får nå ansvaret for Konica Minoltas PP-satsning i Oppland, Hedmark, Østfold, Vestfold og Telemark. Roger Holand på sin side retter kundefokuset mot Oslo, Akershus og Buskerud. – Dette er et marked som stiller store krav til maskinvare via programvare til teknisk service og support, sier han og er overbevist om at Konica Minolta vil hevde seg i konkurransen om de mest kravstore kundene. – Jeg er 100 % sikker på at vi vil lykkes med vår satsning innen digitaltrykk og grafisk bransje. Med bizhub PRO 1050-serien kan vi blant annet tilby hele nitten forskjellige systemkonfigurasjoner. Programløsningene kan synkronisere og fordele én og samme jobb til både farge- og sort/hvitt-løsninger, sier Roger Holand.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong