torsdag 19. mai – uke 20
Anygraaf har sluppet to nye produkter i sin Doris-familie. Det handler om layoutverktøyet Doris Layout Driven workflow, og om webplanleggingsløsningen Doris Eplanner. Anygraaf har sluppet to nye produkter i sin Doris-familie. Dels handler det om layoutverktøyet Doris Layout Driven workflow, dels om webplanleggingsløsningen Doris Eplanner. Doris Layout Driven workflow er et planleggings- og layoutverktøy for aviser, og bygger på definerte layoutregler og såkalt copyfit; tekst som begrenses av layouten. Brukerne velger i planleggingsstadiet mellom et antall sidemaler eller geometriske modeller, avhengig av hvilken artikkeltype som skal inn på siden. Layout Driven workflow kan integreres med de øvrige verktøyene i Doris-utvalget, inklusive tekstredigeringsverktøyet Eddie, Planner, Doris Job Planner og det redaksjonelle systemet Doris. Doris Eplanner er en løsning for visuell planlegging av et nettsted med redaksjonelt innhold. Eplanner samler sammen det redaksjonelle materialet og publiserer det automatisk på et definert nettsted. Verktøyet kan også benyttes i sammenheng med Doris Esales, en modul for å gi tilgang til nettpublisert materiale.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: