torsdag 19. mai – uke 20
Arctic Paper, Grafill og Norsk Form har igjen arrangert designkonkurransen «Jul på papiret». Hensikten med prosjektet er å fremme norsk design og illustrasjon, samt bidra til å sette fokus på en humanitær organisasjon ved å yte et økonomisk bidrag. Designere og illustratører ble i høst invitert til å formgi nyskapende og inspirerende julepapir. Tre vinnere er kåret og motivene er trykt på eksklusivt gavepapir som selges utvalgte i Ark-butikker. Ved å kjøpe spesialdesignet julepapir legges norsk design under juletreet samtidig som man gir en gave som går uavkortet til Redd Barna og deres arbeid for asylsøkerbarn i Norge. Arkene er trykt hos RK-Grafisk, og papiret er levert av Arctic Paper – et flott stykke sponsorarbeid fra grafisk bransje! Ved å kjøpe Jul på papiret gir man en gave på 100 kroner som går uavkortet til Redd Barnas arbeid for asylsøkerbarn i Norge. 1. desember ble papiret lagt ut for salg i 40 Ark-butikker, fra Kristiansand til Tromsø i nord. Pakkene består av 3 ark 70cm x 100cm med ulike formgitte motiv. Løp og kjøp!
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: