Dialecta på Vinstra vokser videre

PUBLISERT: 25 januar 2007
OPPDATERT: 21 mars

Bildet: Konsernleder i Dialecta Kommunikasjon, Øivind Skurdal (til venstre), sammen med staben på hovedkontoret på Vinstra: Ingunn Skurdal, Ole Magnus Røen, Stian Næprud, Per Roger Skurdal, Anna Elisabeth Rygh og Anne Kjørum. (Foto: Tor Larsen) ————- Mediebedriften Dialecta på Vinstra vokser seg større. Fra årsskiftet er også Gjøvik Grafiske en del av konsernet. Oppkjøpet gjør Dialecta til en stor mediebedrift i Oppland med 25 ansatte og en omsetning på ca 35 millioner kroner, forteller avisa Dølen. Samtidig skifter konsernet navn, til «Dialecta Kommunikasjon». Konsernets mål er å bli en betydelig leverandør av visuell kommunikasjon. – Vi har nådd et av våre store mål og fått en god og sterk organisasjon, sier konsernleder Øivind Skurdal Lokal forankring – Hovedkontoret med administrasjon blir fortsatt på Vinstra. Våre «distriktskontorer» er på Lillehammer og Gjøvik. Vi er seks ansatte på hovedkontoret, og it-systemet vårt gjør det mulig å drifte og styre hele konsernet herfra. – Vi har funnet de ansatte i våre omgangskretser i lokalmiljøet, og latt dem gjøre det de er flinke til, i tillegg til å utvikle kompetansen internt i bedriften. Dette gir stødig og langsiktig arbeidskraft og sikrer arbeidsplassene, konstaterer Skurdal. Kan takke magefølelsen I 2003 gikk vi ut av Prinfo-kjeden og sto foran ei millioninvestering ved innkjøp av helt nye trykkmaskiner. På vei hjem fra banken på Otta fikk jeg en magefølelse om at dette ikke var det rette å gjøre. Så istedet for en telefon om bestilling av trykkmaskiner ble det en telefon til Gausdal Trykkeri med påfølgende fusjon, navneskifte til Dialecta og etablering i Fakkelgården på Lillehammer. Dette har vist seg å være helt avgjørende for at vi er kommet dit vi er i dag. Å overleve ei millioninvestering basert på levering av trykksaker til et lite lokalmarked, i konkurranse med gausdølene, ville blitt tøft, mener Skurdal. I dag er kundene mange over hele landet. – Vi har ca 2500 unike kunder i vår kundebase. Mange store og trygge kunder som Sjukehuset Innlandet, Viking Gruppen og GENO, for å nevne noen. At de stiller store krav til våre leveranser, krever også at vi utvikler oss videre til å bli enda bedre. Vi har klart oss mye takket være vår tidlige satsing på flere forretningsområder utenom rene trykkleveranser. Det er ikke alltid like lett å gå vekk fra det gamle og trygge som fungerer der og da, men for oss var det helt nødvendig. Kreativ reklame, web-løsninger og profilering ble framtida, i tillegg til trykking, sier en fornøyd konsernleder, Øivind Skurdal til Dølen.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie