HPs nye blekkstrategi

PUBLISERT: 4 juni 2007
OPPDATERT: 4 juni

HP tilpasser sitt tilbud av forbruksmateriell slik at kunden lettere kan velge produkter som passer egen virksomhet. Fra å ha hatt en «one-size-fits-all-modell» går HP nå i retning av at kundene selv skal finne sin egen modell og farge. For å gjøre det enkelt har HP valgt å fargekode produktene sine. – Våre kunder er vant til å kunne velge nøyaktig den skriveren som passer egne behov. Vi mener at det også bør være slik for tilbehøret, som jo er minst like viktig for å oppnå et godt sluttresultat. Avhengig av hvor mye og hva man skriver ut, har våre kunder ulike behov, og derfor utvider vi nå utvalget av blekkpatroner, forteller Anders Hannola, ansvarlig for forbruksmateriell hos HP. HP velger å lansere mindre forpakninger av hensyn til kunder med lavere utskriftsvolumer. Kunder med større volumer kan kjøpe større forpakninger og også oppnå lavere kostnad per side. Den nyeste typen emballasje er rød og retter seg mot dem som har mer avanserte utskriftsbehov, eksempelvis fotoutskrifter.

Les videre

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Kreativ fresing og skjæring i fokus

Kongsberg PCS och MultiCam kjører en favoritt i reprise fra fjorårets Fespa og viser hver sin flaggskipsmodell: skjærebordet C24 og CNC-fresen Apex3R.
Kongsberg 2 w

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Direct Color Systems viser LED-printere på Fespa

Direct Color Systems vil demonstrere sine LED-skrivere på Fespa. UV-44 DTS flatbed ble utgitt i fjor og er en allsidig mellomformatskriver.
directcolors_led_printere

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag