HPs nye blekkstrategi

HP tilpasser sitt tilbud av forbruksmateriell slik at kunden lettere kan velge produkter som passer egen virksomhet. Fra å ha hatt en «one-size-fits-all-modell» går HP nå i retning av at kundene selv skal finne sin egen modell og farge. For å gjøre det enkelt har HP valgt å fargekode produktene sine. – Våre kunder er vant til å kunne velge nøyaktig den skriveren som passer egne behov. Vi mener at det også bør være slik for tilbehøret, som jo er minst like viktig for å oppnå et godt sluttresultat. Avhengig av hvor mye og hva man skriver ut, har våre kunder ulike behov, og derfor utvider vi nå utvalget av blekkpatroner, forteller Anders Hannola, ansvarlig for forbruksmateriell hos HP. HP velger å lansere mindre forpakninger av hensyn til kunder med lavere utskriftsvolumer. Kunder med større volumer kan kjøpe større forpakninger og også oppnå lavere kostnad per side. Den nyeste typen emballasje er rød og retter seg mot dem som har mer avanserte utskriftsbehov, eksempelvis fotoutskrifter.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Packnorth: Canon LabelStream 4000 vises for messepublikum

Tekst: Bo Wallteg | Foto: Canon

Canon brenner alt kruttet sitt på en enkelt maskin under Packnorth 10. – 12. mai. Canon LabelStream 4000, en spennende etikettpresse lansert i 2019, har nå begynt å finne veien til markeder i Europa. Norden er fortsatt et uberørt område, men Canon håper å legge grunnlaget for fremtidige installasjoner via Packnorth.

Publisert av: