HPs nye blekkstrategi

HP tilpasser sitt tilbud av forbruksmateriell slik at kunden lettere kan velge produkter som passer egen virksomhet. Fra å ha hatt en «one-size-fits-all-modell» går HP nå i retning av at kundene selv skal finne sin egen modell og farge. For å gjøre det enkelt har HP valgt å fargekode produktene sine. – Våre kunder er vant til å kunne velge nøyaktig den skriveren som passer egne behov. Vi mener at det også bør være slik for tilbehøret, som jo er minst like viktig for å oppnå et godt sluttresultat. Avhengig av hvor mye og hva man skriver ut, har våre kunder ulike behov, og derfor utvider vi nå utvalget av blekkpatroner, forteller Anders Hannola, ansvarlig for forbruksmateriell hos HP. HP velger å lansere mindre forpakninger av hensyn til kunder med lavere utskriftsvolumer. Kunder med større volumer kan kjøpe større forpakninger og også oppnå lavere kostnad per side. Den nyeste typen emballasje er rød og retter seg mot dem som har mer avanserte utskriftsbehov, eksempelvis fotoutskrifter.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


En stor del blir igjen hos Skipnes

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder / Skipnes

Skipnes Holding har solgt etikettdelen till Ettiketto. Men den tradisjonelle grafiske produksjonen, i Skipnes Kommunikasjon, blir igjen hos de gamle eierne og planlegges å vokse personalmessig med 25 prosent når Trondheimsfirmaet flytter inn i helt nybygde lokaler til sommeren.

Publisert av: