Tre nye produksjonslinjer inn, og fire gamle ut. Med tre produksjonslinjer for plastpakking og én for konvoluttering ligger mye til rette for videre vekst for Grafisk Mailing, som plastpakker og konvolutterer det meste. Spesielt vedleggene skaper utfordringer i denne delen av bransjen. Alle vedleggene gir oss noen utfordringer og en del manuelt arbeid, men gjør samtidig at det er lettere å differensiere seg, sier Jan Erik Skjerven i Grafisk Mailing. De nye plastpakkelinjene hos Grafisk Mailing har en rekke funksjoner som forenkler distribusjon med innlegg. Det viktigste er at plasten inkjettrykkes før emballeringen skjer, slik at teksten blir helt skarp også når plasten ikke ligger plant. Dernest kan de nye maskinene fordele innleggene på ulike steder i pakken, slik at det totale volumet blir mindre. Det betyr mye når tykkelsen på tidsskriftene ofte er en brøkdel av den totale høyden. Det hele styres selvsagt av moderne digitale styringsverktøy. De nye produksjonsløsningene er levert av Mailgraph, og hoveddelene er produsert av italienske CMC. Et annet satsingsområde er digitaltrykk, der det er investert i bedre fargeløsninger. Investeringene beløper seg totalt til mellom 15 og 20 millioner kroner.