Variable dråper fra Mutoh

PUBLISERT: 12 oktober 2007
OPPDATERT: 12 oktober

Mutoh presenterte nylig en ny linje med kraftige skrivere. Variabel dråpestørrelse står sentralt i serien, som har fått navnet Blizzard og kan produsere utskrifter fra 40 til 80 kvadratmeter i timen. Blizzard er nyeste medlem i Spitfire Extreme-familien og leveres i to utgaver; Blizzard 65 med 1640 mm bredde og Blizzard 90 med 2230 mm bredde. Mutohs Blizzard-serie skriver ut direkte på ubestrøket vinyl, bannere og fleksible materialer. Maskinen retter seg mot skiltprodusenter med produkter som bedriftsskilt, vindusskilt, bakgrunnsbelysning, bilgrafikk og innendørsgrafikk. Blizzard er utformet slik at man har et ekstra stort betraktningsvindu for utskriftene. Man kan benytte selskapets Eco-Solvent Ultra-farger for mer miljøvennlige utskrifter, foruten Mutohs vanlige løsemiddelbaserte farger. Blizzard er utstyrt med to sett med fargehoder som gjør at hver skriver er tilpasset både raske og høykvalitets utskriftsvarianter. De åtte Piezo-skrivehodene har 2 x 180 munnstykker der hver har sin egen fargekanal. Fargen legges på med Mutohs utskriftsteknologi Inteligent Interweaving print technology (i2) i et mønster som bidrar til å redusere stripeeffekter. Begge skriverne vil ha en prislapp mellom 350.000 og 400.000 kroner, og være tilgjengelige fra slutten av oktober.

Les videre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Canon lanserer tre nye storformatprintere

Canon legger til nye storformatprintere til sitt sortiment, i form av imagePROGRAF TZ- og TX-serien. Disse maskinene egner seg spesielt godt for arkitekter og ingeniører, samt for plakatproduksjon.
V610-TZ-32000-LIFESTYLE-07_3x2

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1