torsdag 18. august – uke 33
Kjetil Fostvedt vil i første rekke arbeide med løsningssalg til grafisk bransje, med hovedvekt på mindre og mellomstore produksjonsløsninger. Fostvedt tror dette markedet vil vokse kraftig de nærmeste årene. – Den grafiske bransjen er i kraftig omstilling, der markedets ønsker om mindre serier, raskere levering og mer kostnadseffektive markedskampanjer er viktige drivkrefter. Videre ser vi at markedsførerne ønsker å utnytte kombinasjonen av web og papir i større grad enn tidligere. Jeg opplever at Xerox har markedets sterkeste løsninger på disse områdene, og at BizDoc besitter kompetansen og verktøyene som skal til for å videreutvikle kundene, sier han.
Heidelberg er nok mest kjent for sine store offsetmaskiner, men Heidelberg har vært i gang med strukturutvikling i flere år, dels utvidet produktspekteret med mindre, digitale trykkpresser, men også dreid selskapet i en ny retning med fokus på mer digitalisering og programvare. Møt dem på den danske Sign, Print & Pack-messen.
Publisert av:LOS Digital i Larvik kjøper alle aksjene i Renessanse Media AS. Sistnevntes trykkeri og bokbinderi flyttes til Larvik, der LOS etablerer et “større bokbinderi med fokus på hardcover, softcover og spiraliserte produkter.” Det melder LOS Digital i en pressemelding.
Publisert av:Med oppkjøpet får Plockmatic-gruppen dermed inn en global leverandør av utstyr innen trykking og grafisk produksjon. Intecs produktspekter inkluderer en egen ColorCut-serie, som inkluderer skjærebord på inngangsnivå for storformatproduksjon. Selskapet tilbyr også Intec ColorFlare-serien av stasjonære og profesjonelle enheter for å forbedre både folie- og laminatutskrift. Når Intec nå blir en del av det svenskeide […]
Publisert av: