BK Grafisk kjøper seg inn i Nanset Kartong

BK Grafisk i Sandefjord melder at de kjøper 33 prosent av aksjene i eskefabrikken Nanset Kartong, og at de også har en opsjon for ytterligere aksjekjøp. Planene på sikt er en samlokalisering. Nanset Kartong har 12 ansatte og omsatte i fjor for 20 millioner kroner. Bedriften ble startet i 1989 av Bjarne Steen og Kaare Thorstein, og det er sistnevnte som nå selger seg ut. Eskefabrikken er lokalisert i Larvik og produserer kartongemballasje til vareproduserende industri over hele landet. Mills majones, Norgesmøllene og TrioVings emballasje er noen av eskene som produseres her. I tillegg har bedriften en betydelig produksjon av plakater til dagligvarebransjen. Ingar Jansen, daglig leder i BK Grafisk, forteller at dette er en del av en langsiktig strategi for BK Gruppen. – Nanset Kartong er en meget spennende og veldrevet bedrift, som vi har samarbeidet med i flere år og som vi nå gleder oss til å få et enda nærmere industrielt samarbeide med. Dette vil for begge selskapene gi en større kapasitet og fleksibilitet. Vi ser mange spennende synergieffekter ved å være medeier i Nanset Kartong, og ser det som naturlig at bedriftene samlokaliseres på litt sikt, forteller Jansen. Grafisk er en høyteknologisk bransje, og det kreves store investeringer for å følge med i utviklingen. Dette samarbeidet gir oss bedre muligheter til fortsatt satsing innenfor vårt spesialfelt, nemlig å bli en av landets beste eskefabrikker, sier Bjarne Steen, hovedaksjonær og daglig leder i Nanset Kartong.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: