BK Grafisk kjøper seg inn i Nanset Kartong

PUBLISERT: 17 mars 2008
OPPDATERT: 21 mars

BK Grafisk i Sandefjord melder at de kjøper 33 prosent av aksjene i eskefabrikken Nanset Kartong, og at de også har en opsjon for ytterligere aksjekjøp. Planene på sikt er en samlokalisering. Nanset Kartong har 12 ansatte og omsatte i fjor for 20 millioner kroner. Bedriften ble startet i 1989 av Bjarne Steen og Kaare Thorstein, og det er sistnevnte som nå selger seg ut. Eskefabrikken er lokalisert i Larvik og produserer kartongemballasje til vareproduserende industri over hele landet. Mills majones, Norgesmøllene og TrioVings emballasje er noen av eskene som produseres her. I tillegg har bedriften en betydelig produksjon av plakater til dagligvarebransjen. Ingar Jansen, daglig leder i BK Grafisk, forteller at dette er en del av en langsiktig strategi for BK Gruppen. – Nanset Kartong er en meget spennende og veldrevet bedrift, som vi har samarbeidet med i flere år og som vi nå gleder oss til å få et enda nærmere industrielt samarbeide med. Dette vil for begge selskapene gi en større kapasitet og fleksibilitet. Vi ser mange spennende synergieffekter ved å være medeier i Nanset Kartong, og ser det som naturlig at bedriftene samlokaliseres på litt sikt, forteller Jansen. Grafisk er en høyteknologisk bransje, og det kreves store investeringer for å følge med i utviklingen. Dette samarbeidet gir oss bedre muligheter til fortsatt satsing innenfor vårt spesialfelt, nemlig å bli en av landets beste eskefabrikker, sier Bjarne Steen, hovedaksjonær og daglig leder i Nanset Kartong.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324