Fotokiosk fra Xerox

PUBLISERT: 19 mai 2008
OPPDATERT: 19 mai

Xerox fotokiosk

Fotokiosker for digitale bilder har vi sett lenge. Nå vil også Xerox være med i dette markedet, og har lansert en løsning for umiddelbar levering av personaliserte produkter som album, kalendere, bøker, postere og kort. Xerox Photo Kiosk er utviklet i samarbeid med fotobedriften Imaxel, og retter seg i første rekke mot fotobedrifter, digitaltrykkerier, kopisentre og tradisjonelle trykkerier.

Fotokiosken har over seksti forskjellige maler. Kunden velger ut bilder etter eget ønske, og kan deretter lage skreddersydde budskap for bildene.
– Det er en god gaveidé. Bedrifter kan for eksempel lage årskalendere med personlige bilder og budskap til hver ansatt, sier Runar Evjen i Xerox Norge. Jaycee Printers i Irland er en av de første som har tatt løsningen i bruk. – Vi har fått tilbakemeldinger på at den er brukervennlig og ser at personaliserte kalendere er den mest populære applikasjonen, sier Tom Cunningham, Managing Director i Jaycee Printers. Xerox Photo Kiosk kan knyttes til hele spekteret av Xerox’ produksjonsmaskiner i farge, fra DocuColor 242 til den digitale trykkmaskinen iGen3.

Les videre

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Kodak vil transformere fra offset til digitalt med en ny gigant

Den enormt store trykkpressen Prosper Ultra 520 spilte den åpenbare hovedrollen blant Kodaks Drupa-nyheter. Et sterkt mål for selskapet er at trykkerier skal legge over offsetjobber til denne pressen uten å måtte gå på akkord med kvalitet eller hastighet.
kodak-DSC0765

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1