Fotokiosk fra Xerox

PUBLISERT: 19 mai 2008
OPPDATERT: 19 mai

Xerox fotokiosk

Fotokiosker for digitale bilder har vi sett lenge. Nå vil også Xerox være med i dette markedet, og har lansert en løsning for umiddelbar levering av personaliserte produkter som album, kalendere, bøker, postere og kort. Xerox Photo Kiosk er utviklet i samarbeid med fotobedriften Imaxel, og retter seg i første rekke mot fotobedrifter, digitaltrykkerier, kopisentre og tradisjonelle trykkerier.

Fotokiosken har over seksti forskjellige maler. Kunden velger ut bilder etter eget ønske, og kan deretter lage skreddersydde budskap for bildene.
– Det er en god gaveidé. Bedrifter kan for eksempel lage årskalendere med personlige bilder og budskap til hver ansatt, sier Runar Evjen i Xerox Norge. Jaycee Printers i Irland er en av de første som har tatt løsningen i bruk. – Vi har fått tilbakemeldinger på at den er brukervennlig og ser at personaliserte kalendere er den mest populære applikasjonen, sier Tom Cunningham, Managing Director i Jaycee Printers. Xerox Photo Kiosk kan knyttes til hele spekteret av Xerox’ produksjonsmaskiner i farge, fra DocuColor 242 til den digitale trykkmaskinen iGen3.

Les videre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Canon lanserer tre nye storformatprintere

Canon legger til nye storformatprintere til sitt sortiment, i form av imagePROGRAF TZ- og TX-serien. Disse maskinene egner seg spesielt godt for arkitekter og ingeniører, samt for plakatproduksjon.
V610-TZ-32000-LIFESTYLE-07_3x2

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1