HP utvider miljøengasjementet

PUBLISERT: 22 august 2008
OPPDATERT: 21 mars

HP har lansert flere nye produkter som de hevder vil hjelpe bedriftskunder med å redusere utskriftsrelatert miljøpåvirkning. I HPs initiativ inngår en tjeneste for å vurdere egen virksomhets utskriftsvaner og miljøpåvirkning. Tjenesten gir også tips for hvordan bedriftene kan optimalisere sine skrivermiljøer med hensyn til lavere forbruk av energi og papir.
HP har også utarbeidet en ny policy for styring av fornybar fremstilling og utnyttelse av papir for selskapets kunder som også benyttes av HP selv. De har dessuten utviklet en merking for sine tjenester og produkter, som skal vise miljøspesifikk informasjon. Flere av de nyhetene som HP nå presenterer, kommer til å inngå i selskapets Eco Solution-program, som skal hjelpe kundene med å velge miljøvennlige produkter.
For å forbedre sin miljøpåvirkning har HP fastsatt en del retningslinjer.
Energieffektiviteten for HPs blekk- og laserskrivere skal reduseres med 40 prosent innen 2011. Mengden gjenvunnet materiale som benyttes i deres blekk- og laserskrivere skal økes med en faktor på tre innen 2010 (sammenlignet med 2007). Firedobling av antallet HP Halo Collaboration Studios ved selskapets anlegg over hele verden innen 2009, noe som skal føre til at selskapet reduserer reisebehovet med over 20.000 reiser på årsbasis. Utover redusert miljøpåvirkning vil dette også lede til besparelser på flere millioner dollar årlig. Gjenvinning av mer enn 250 millioner HP inkjet- og LaserJet-patroner under 2008 og dermed hjelpe selskapet med å oppnå målet om gjenvinning av 900 millioner kilo data- og skriverutstyr innen 2010.

Les videre

XSYS kjøper MacDermid

XSYS, en global leverandør av integrerte løsninger for flexo-, boktrykk- og prepressindustrien, kunngjør at de har inngått en endelig avtale med Element Solutions Inc om å kjøpe visse deler som eies av dem.
xsys

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Siste nytt

Undercam-funksjon på flere av Zünds skjærebord

Zünd lanserer et nytt system for innlasting av material som inkluderer både det integrerte Undercam registreringssystemet og en bordforlenger.
BLE_UNDERCAM_Pressebild

Canons nye fotoskriver skal briljere i dybde og sverte

Canons nye inkjetskriver for A2-formatet er rettet mot profesjonelle fotografer og seriøse fotoentusiaster. Skriveren skal gi utskrifter av høy kvalitet med stor dybde på både matt og glanset fotopapir.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

XSYS kjøper MacDermid

XSYS, en global leverandør av integrerte løsninger for flexo-, boktrykk- og prepressindustrien, kunngjør at de har inngått en endelig avtale med Element Solutions Inc om å kjøpe visse deler som eies av dem.
xsys

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp