Adobe lanserer Creative Suite 4

PUBLISERT: 24 september 2008
OPPDATERT: 24 september

[list]adobecs4Adobe Master Collection Adobe Systems foretar sin til nå største programvarelansering, nemlig Adobe Creative Suite 4, en omfattende oppgradering med integrerte verktøy for grafisk design og utveckling. Nye Creative Suite 4 byr på store fordeler takket være en mer effektiv arbeidsflyt som river murene mellom designere og utviklere.

Adobes lansering omfatter fire forskjellige utgaver av programsuiten: Adobe Creative Suite 4 Design, Creative Suite 4 Web Edition, Creative Suite 4 Production Premium, samt Adobe Master Collection. I tillegg lanseres 13 frittstående programmer i nye versjoner, samt 14 integrerte teknologier og sju ulike tjenester.

I Adobe Creative Suite Master Collection CS4 samles praktisk talt alle Adobes nye applikasjoner innenfor design og utvikling, teknologier og tjenester i en og samme boks.

– Designere og utviklere former den måten vi mottar informasjon på, hvordan vil deler idéer, selger produkter, forteller historier og skaper opplevelser som vi husker, enten det skjer på trykk, på web eller via mobile enheter. Adobe Creative Suite 4 har kraftige verktøy for å løfte produkter, varemerker og idéer på en slik måte at de når gjennom støyen, sier Adobes konsernsjef Shantanu Narayen.

Les videre

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

End-to-end-løsninger er avgjørende, ikke trykketeknikken

Med fire svært automatiserte, industrielle produksjonslinjer, integrert i en Connex-arbeidsflyt, vil Muller Martini imponere kundene på årets Drupa.
PI-2399-Bruno-Muller_2

Kunstig intelligens vil være avgjørende for bedriftenes overlevelse

I den kommende tiden skal vi se nærmere på hvordan kunstig intelligens (AI) implementeres i allerede eksisterende grafiske løsninger. Hva den kan, hvilke behov den fyller og hvilke muligheter og utfordringer dette åpner for på sikt.
Heidelberg-AI

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag