KBA forbereder seg på ulvetider

PUBLISERT: 28 november 2008
OPPDATERT: 28 november

[list] kba1

KBA oppnådde en gevinst for tredje kvartal på 7,8 millioner euro, et resultatfall med 74 prosent sammenlignet med samme kvartal i 2007. Ordreinngangen falt med 12,5 prosent til en milliard euro.

Størst utslag gjorde arkpressedelen, der det ble et minus på seksten prosent. For rotasjons- og spesialpresser ble det noe mindre reduksjon, totalt minus ni prosent. Som en følge av markedssituasjonen er vi tvunget til å konsolidere virksomhetene i Radebeul, Modling og Dobruska, sier Albrecht Bolza-Schunemann, konsernsjef for KBA. Vi gjennomfører nå forhandlinger der målet er å redusere personalet fra 3600 til 3000 medarbeidere. Kostnadene for omstillingene vil bidra til at KBA kommer ut med tap når man ser året som helhet.

Les videre

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1