Noe bedre lønnsomhet for UPM

PUBLISERT: 2 januar 2009
OPPDATERT: 2 januar

[list] upm1

Høyere papirpriser og hardere kostnadskontroll førte til høyere lønnsomhet for UPM i årets første ni måneder, når man sammenligner med tilsvarende periode i fjor. I en kommentar uttaler konsernsjef Jussi Pesonen at proaktive kapasitetsreduksjoner av kontorpapir, avispapir og finpapir har forbedret markedet og kundesammensetningen for selskapets papirtyper. Euroens verdireduksjon bidro til økt lønnsomhet for alle UPMs eksportmarkeder.

– Dessverre har lønnsomheten vært dårlig for oss når det gjelder trevare og etikettmaterialer. De siste lider under lavere etterspørsel og økte kostnader. Vi planlegger derfor effektivitetsforbedringer innenfor dette området.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Tele Trading får svenske eiere: "Strategisk viktig marked"

Svenske Formac Production utvider sin virksomhet i Norge gjennom oppkjøp av Tele Trading. I forbindelse med kjøpet flytter Formac sitt norske kontor og lager til Notodden.
Formac

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01