Førtiåring selger som aldri før

Datamusen fyller 40 år i år. Samtidig opplyser verdens største produsent av datamus, Logitech, at de har sprengt milliardpunktet. Logitech ble grunnlagt på en bondegård i Sveits i 1981, og knyttet raskt bånd til It-bransjens svar på Mekka; Silicon Valley. I 1985 kom selskapets første datamus i handelen, og i 1996 hadde salget passert 100 millioner solgte enheter. Nylig passerte antallet altså en milliard. Datamus er tydeligvis god forretning, og selskapet opplyser at den daglige produksjonen er 376.000 datamus, og at de selges i mer enn hundre land.

Ifølge analyseselskapet Gartner benytter rundt en milliard mennesker en datamaskin jevnlig, og dette antallet antar de vil øke til to milliarder innen 2014.
– Siden det første klikket på Logitech-musen P4 i 1982, har vi spilt en viktig rolle i utviklingen av personlige datamaskiner, uttaler Gerald P. Quindlen, leder for Logitech.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fespa: Årets motto er «print in motion»

Tekst: Claes Nordström | Foto: Claes Nordström

Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.

Publisert av: