Grafiske forretningsnettverk

PUBLISERT: 2 mars 2009
OPPDATERT: 21 mars

Matteieu Bosson, Kodak

Kodak har lansert et fellesskap for bedrifter i grafisk kommunikasjon. Kodak Graphic Community er et nettbasert verktøy der brukerne kan bygge strategiske relasjoner med partnere over hele verden. Produktet kan beskrives som en DAM-løsning (Digital Asset Management) med muligheter for å bygge profesjonelle nettverk. Medlemskapet er gratis for alle brukere av Kodak Insite versjon 5.5, og for brukere av fremtidige produkter fra Kodaks nyervervede Design2Launch. Kodak Graphic Community er basert på Web 2.0, og er utviklet for å effektivisere og fremme samarbeid mellom Kodaks kunder og andre. Kodak melder at de ikke vil ta betalt for transaksjoner eller involvere seg i kommunikasjonen mellom medlemmene av nettsamfunnet. Når brukere av Insite kobles til samfunnet, vil informasjon om deres aktiviteter kunne ses av andre medlemmer av Kodak Graphic Community. Brukerne kan deretter se etter partnere ved å søke etter ulike kriterier som sted eller produksjonskapasitet. Medlemmene kan deretter knyttes sammen for å lage sine egne nettverk der det er mulig å dele og informasjon. Grafiske tjenesteleverandører kan opprette nettverk med tanke på å tilby distribusjonstjenester, for å fylle ledig pressekapasitet eller plassere ut oppdrag de ikke selv kan produsere.

Bildet: Matteieu Bosson fra Kodak ønsker å bidra til nettverksbygging.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324