Grafiske forretningsnettverk

Matteieu Bosson, Kodak

Kodak har lansert et fellesskap for bedrifter i grafisk kommunikasjon. Kodak Graphic Community er et nettbasert verktøy der brukerne kan bygge strategiske relasjoner med partnere over hele verden. Produktet kan beskrives som en DAM-løsning (Digital Asset Management) med muligheter for å bygge profesjonelle nettverk. Medlemskapet er gratis for alle brukere av Kodak Insite versjon 5.5, og for brukere av fremtidige produkter fra Kodaks nyervervede Design2Launch. Kodak Graphic Community er basert på Web 2.0, og er utviklet for å effektivisere og fremme samarbeid mellom Kodaks kunder og andre. Kodak melder at de ikke vil ta betalt for transaksjoner eller involvere seg i kommunikasjonen mellom medlemmene av nettsamfunnet. Når brukere av Insite kobles til samfunnet, vil informasjon om deres aktiviteter kunne ses av andre medlemmer av Kodak Graphic Community. Brukerne kan deretter se etter partnere ved å søke etter ulike kriterier som sted eller produksjonskapasitet. Medlemmene kan deretter knyttes sammen for å lage sine egne nettverk der det er mulig å dele og informasjon. Grafiske tjenesteleverandører kan opprette nettverk med tanke på å tilby distribusjonstjenester, for å fylle ledig pressekapasitet eller plassere ut oppdrag de ikke selv kan produsere.

Bildet: Matteieu Bosson fra Kodak ønsker å bidra til nettverksbygging.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


En stor del blir igjen hos Skipnes

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder / Skipnes

Skipnes Holding har solgt etikettdelen till Ettiketto. Men den tradisjonelle grafiske produksjonen, i Skipnes Kommunikasjon, blir igjen hos de gamle eierne og planlegges å vokse personalmessig med 25 prosent når Trondheimsfirmaet flytter inn i helt nybygde lokaler til sommeren.

Publisert av: