Vårens andre «Åpent Hus»

Johannes Stendahl fra Luth Gruppen viser forskjellen mellom Anicolor og tradisjonelt fargeverk.

Johannes Stendahl fra Luth Gruppen viser forskjellen mellom Anicolor og tradisjonelt fargeverk.

Luth Gruppen arrangerte vårens andre Åpent Hus i slutten av mars, og denne gangen var det Anicolor-teknologien som sto i sentrum. Omkring førti bedrifter var representert, og alle fikk overvære Norgespremieren på Speedmaster 52-4 med Anicolor fargeverk.  Demo ble kjørt hver time, 3 forskjellige  jobber i opplag på 150 eksemplarer.  En demo tok 17 minutter, og folk var nok mest opptatt av at det skal svært få makulatur-ark til før resultatet er godkjent.  Luth-Gruppens mott for evenementet var «spar penger, spar tid og spar miljøet». Vi overhørte fler positive kommentarer til trykk-kvaliteten og det skal sies at kvaliteten var imponerende jevn gjennom opplaget. – Anicolor-maskinen er et godt supplement til både digitaltrykk og offsettrykk i A3-formatet, sier Luth-Grupens sjef Arne Henrik Nielsen,  – SM 52-4 Anicolor leveres fra 4- til 6-farger med eller uten lakkverk, samt i 8- og 10-farger.  Heidelberg har nå levert drøyt 100 Anicolor-maskiner, og det er fokus på korte opplag og 25% økt produktivitet og følgelig økt lønnsomhet som er årsaken til suksessen, legger han til. I følge Luth-Gruppen vil et A3-trykkeri med Anicolor-maskin spare opptil 1 pall papir i måneden med en 4-farger, og dette gir på årsbasis en besparelse på 70-80.000 kroner.   Den maskinen Luth-Gruppen benyttet på Åpent Hus skal forøvrig installeres hos Atles Trykkei i slutten av april, avslutter Nielsen.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *