Océ forventer flere utfordringer

PUBLISERT: 12 februar 2010
OPPDATERT: 12 februar

Océ hadde et nettotap på 23 millioner euro i fjerde kvartal i fjor, og selskapets konsernsjef Rokus van Iperen tror at også dette året vil by på utfordringer for digitaltrykkmarkedet. Storformatdivisjonen fikk redusert sin omsetning med 17 prosent i dette kvartalet. Et lite lyspunkt er det likevel av Océ økte omsetningen av sine digitale fargepresser, fra 28 prosent i tredje kvartal til 34 prosent i fjerde kvartal. I øyeblikket fokuserer Océ på kostnadsbesparelser, samtidig som de forbereder arbeidet med Canon-fusjonen.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Stibo Complete kjøper Aller Tryk

Stibo Complete kjøper Aller Tryk i Taastrup ved København. Avtalen innebærer at Stibo overtar produksjonen av Aller Medias magasiner og ukeblader i hele Skandinavia.
Aller-Trykk

UPM Raflatac kjøper Metamark

UPM Raflatac styrker sin posisjon i det visuelle kommunikasjonsmarkedet med oppkjøpet av Metamark.
UPM-Metamark

Svenil Skilt og Dekor er nå en del av Skipnes

Svenil Skilt og Dekor, med røtter helt tilbake til 1958, er en produsent innen skilt, lysskilt og storformatprint. Nå har de blitt en del av Skipnes-konsernet.
Skipnes

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2