Kundetreff med Konica Minolta

Det var representanter for omkring 40 firmaer fra hele landet som hadde takket ja til invitasjonen fra Konica Minolta om et heldags «Print Production Forum» på SAS Radisson Gardermoen. Gjestene ble ønsket velkommen av direktør Leif Lippestad, de ble tMichael Mølbæk Konica Matt med inn i trykkeriets fremtid av AGIs Peter Ollén, mens Anders Erikson fra VBS forklarte hva som er viktig for å lykkes med Web-til-trykk-løninger.

Størst forventning var det nok likevel knyttet til den danske direktør Michael Mølbæks gjennomgang av selskapets planer for årets Ipex, der Konica Minolta, i tillegg til å vise hele sin maskinportefølje for så vel sorthvitt som farger, bebuder en lansering for mellommarkedet, nemlig en ny fargemaskin med kodenavnet «Renoir». «Renoir» kommer til å konkurrere både med Canon Imagepress c7000 og Xerox Docucolor 8002/8000. Maskinen kan kjøre inntil 300 gram på full hastighet og levere 80 sider per minutt.

Maskinen kjører med 3. generasjons Simitri-toner, den har densitetskontroll og er utstyrt med en ny funksjon som skal sørge for at papiret blir helt slett i utlegget, en såkalt hybrid decurling-funksjon som vil si at papiret fuktes og tørres før utlegget.

Gjestene fikk også en solid gjennomgang av filbehandling og ICC-profiler, fra Anne Holøien, IGM.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: