Sterk offset-representasjon på IPEX

Nesten 150 leverandører av litografisk teknologi fra hele verden vil dekke nesten en tredjedel af de 60.000 kvadratmeterene som IPEX 2010 består av. Alle de største leverandørene vil være sterkt representert på messen, det gjelder, Goss, Heidelberg, Komori, manroland, Mitsubishi, Presstek, Sakurai, Ryobi, Shinohara, UPGroup og Shanghai Electric, for å nevne de aller største.

Prosjektleder for IPEX 2010, Trevor Crawford forteller at 30 prosent av utstillerflaten er tilegnet offset, noe som beviser at offset, til tross for hard konkurranse fra andre trykkteknologier, fortsatt spiller en sentral rolle i trykkproduksjon. Tilbakemeldinger fra utstillere signaliserer at årets IPEX-gjester kan forvente innovativt nytt utstyr på messen, med et sterkt fokus på automatisering, produktivitet og mervedi, for å hjelpe trykkerier med å opprettholde konkurranseevne og skape nye forretningsmuligheter i dette krevende markedet.

Publisert av: 

Del artikkelen

2 kommentare til “Sterk offset-representasjon på IPEX”
  1. Even sier:

    Det er vel mer riktig å skrive at 1/4 del av utstillerflaten blir dekket av offset, mtp at de nå har 26%. Digitaltrykk har 38%, så det er nok de som er sterkt representert sett i forhold til offset.

    Kilde: http://www.printweek.com/ipex/news/984267/Digital-dominate-Ipex-2010/

  2. Even sier:

    Det er vel mer riktig å skrive at 1/4 del av utstillerflaten blir dekket av offset, mtp at de nå har 26%. Digitaltrykk har 38%, så det er nok de som er sterkt representert sett i forhold til offset.

    Kilde: http://www.printweek.com/ipex/news/984267/Digital-dominate-Ipex-2010/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: