Mer enn tusen Imagepress-kunder

PUBLISERT: 2 mars 2010
OPPDATERT: 21 mars

imagepress_web-128x100

Canon viste sin imagePRESS-serie for første gang på Ipex for fire år siden. Så slet de litt med leveringssituasjonen, men deretter har det gått riktig vei. Nå melder Canon at mer enn 1000 europeiske bedrifter har tatt produksjonsmaskiner av typen Canon imagePRESS i bruk. Bare salget av imagePRESS C1+ alene har passert tusen eksemplarer i sitt første salgsår. Canon melder også om positiv respons på lanseringen av tre sort/hvitt-modeller i serien. Den nylanserte imageRUNNER ADVANCE PRO har også vært en stor suksess med over 250 installasjoner i løpet av de seks første salgsukene.

Canon forteller videre at introduksjonen av nye imageRUNNER ADVANCE C9060 og C9070 PRO-modellene høsten 2009, såkalte light production-løsninger, av mange kunder oppleves som en prismessig gunstig måte å bevege seg inn i digitaltrykkens verden. I løpet av de seks første ukene etter lanseringen var allerede 250 installasjoner på plass, og forespørselen skal fremdeles være stor.

– Vi lanserer produkter som svarer på de reelle utfordringene våre kunder står ovenfor. 2008 og 2009 har vært utfordrende år for våre kunder, men det er tydelig at de forstår at de må videreutvikle seg for å sikre overlevelse og vekst. I vanskelige tider har de henvendt seg til Canon, ikke bare for teknologiske løsninger på deres forretningsproblemer, men også for veiledning og råd om hvordan de kan ta deres forretninger i nye retninger. Dette vil fortsatt være fokus for vårt samarbeid med våre kunder i 2010, sier Vidar Vorpenes, markedssjef i Canon Norge.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade