Mer enn tusen Imagepress-kunder

PUBLISERT: 2 mars 2010
OPPDATERT: 21 mars

imagepress_web-128x100

Canon viste sin imagePRESS-serie for første gang på Ipex for fire år siden. Så slet de litt med leveringssituasjonen, men deretter har det gått riktig vei. Nå melder Canon at mer enn 1000 europeiske bedrifter har tatt produksjonsmaskiner av typen Canon imagePRESS i bruk. Bare salget av imagePRESS C1+ alene har passert tusen eksemplarer i sitt første salgsår. Canon melder også om positiv respons på lanseringen av tre sort/hvitt-modeller i serien. Den nylanserte imageRUNNER ADVANCE PRO har også vært en stor suksess med over 250 installasjoner i løpet av de seks første salgsukene.

Canon forteller videre at introduksjonen av nye imageRUNNER ADVANCE C9060 og C9070 PRO-modellene høsten 2009, såkalte light production-løsninger, av mange kunder oppleves som en prismessig gunstig måte å bevege seg inn i digitaltrykkens verden. I løpet av de seks første ukene etter lanseringen var allerede 250 installasjoner på plass, og forespørselen skal fremdeles være stor.

– Vi lanserer produkter som svarer på de reelle utfordringene våre kunder står ovenfor. 2008 og 2009 har vært utfordrende år for våre kunder, men det er tydelig at de forstår at de må videreutvikle seg for å sikre overlevelse og vekst. I vanskelige tider har de henvendt seg til Canon, ikke bare for teknologiske løsninger på deres forretningsproblemer, men også for veiledning og råd om hvordan de kan ta deres forretninger i nye retninger. Dette vil fortsatt være fokus for vårt samarbeid med våre kunder i 2010, sier Vidar Vorpenes, markedssjef i Canon Norge.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324