Canon viste sin imagePRESS-serie for første gang på Ipex for fire år siden. Så slet de litt med leveringssituasjonen, men deretter har det gått riktig vei. Nå melder Canon at mer enn 1000 europeiske bedrifter har tatt produksjonsmaskiner av typen Canon imagePRESS i bruk. Bare salget av imagePRESS C1+ alene har passert tusen eksemplarer i sitt første salgsår. Canon melder også om positiv respons på lanseringen av tre sort/hvitt-modeller i serien. Den nylanserte imageRUNNER ADVANCE PRO har også vært en stor suksess med over 250 installasjoner i løpet av de seks første salgsukene.
Canon forteller videre at introduksjonen av nye imageRUNNER ADVANCE C9060 og C9070 PRO-modellene høsten 2009, såkalte light production-løsninger, av mange kunder oppleves som en prismessig gunstig måte å bevege seg inn i digitaltrykkens verden. I løpet av de seks første ukene etter lanseringen var allerede 250 installasjoner på plass, og forespørselen skal fremdeles være stor.
– Vi lanserer produkter som svarer på de reelle utfordringene våre kunder står ovenfor. 2008 og 2009 har vært utfordrende år for våre kunder, men det er tydelig at de forstår at de må videreutvikle seg for å sikre overlevelse og vekst. I vanskelige tider har de henvendt seg til Canon, ikke bare for teknologiske løsninger på deres forretningsproblemer, men også for veiledning og råd om hvordan de kan ta deres forretninger i nye retninger. Dette vil fortsatt være fokus for vårt samarbeid med våre kunder i 2010, sier Vidar Vorpenes, markedssjef i Canon Norge.