Riso Com Color kompletterer Versamark

PUBLISERT: 6 september 2010
OPPDATERT: 6 september

Kodak og Riso melder at samarbeidet mellom de to selskapene bærer nye frukter. I første omgang betyr det at Riso tilbyr sin arkvolumløsning Com Color som et supplement til Kodaks Versamark VL-serie. Hensikten med dette er at Color Com-maskinen kan kjøres parallelt med en Versamark for å produsere fargeekte prøvetrykk eller ved opptrykk av jobber som tidligere har vært produsert med Versamark. Kodak og Riso vektlegger at det er den samme Kodak-programvaren som benyttes i arbeidsflyten, uansett hvilken av maskinene som benyttes. De hevder også å ha lagt ned mye tid i farge- og papirhåndtering i Riso-maskinen. Com Color skal være i stand til å produsere identiske resultater med Versamark, både når det gjelder kvalitet og fargegjengivelse. Dessuten kan man benytte samme papir i de to produksjonslinjene. Riso Com Color benytter piezoteknologi og har et produksjonsvolum på rundt en halv million ark i måneden.

Les videre

Dypdykk i Mimakis UV-nyheter

I september lanserte Mimaki to nye produkter: UCJV330-160 og UJV100Plus. Under sine Global Innovation Days gikk Mimaki mer i dybden på de to nye maskinene innen UV-printing.
Mimaki-1-1024x768

De vil erobre verden med designtapeter

Nystartede Belarte Studio designer og trykker kunstneriske veggtapeter med premiumfølelse for et internasjonalt marked. Duoen bak selskapet, Anna og Fredrik Appelqvist, har omfattende utvidelsesplaner for sitt nettbaserte forretningskonsept og samarbeider med dekoratører for å øke salget.
designtapeter-1024x683

Canon lanserer to matnyttige inkjetpresser

Canon har fått et nytt medlem i serien med arkmatede B3-blekkskrivere i den nye modellen varioPRINT iX1700. Under en teknisk forhåndsvisning presenterte de også etikettskriveren LabelStream LS2000, som er spesialtilpasset mat. Begge forventes å bli kommersielt utgitt i 2025.
Canon_Hans_Schmidbauer-1024x768-1

Unitedprint satser på nytt stockfoto-samarbeid

Unitedprint og deres varemerke Easyprint inngår et samarbeid med arkivfotoselskapet Pexels.com. Nå får selskapets kunder tilgang til tre millioner royaltyfrie bilder. De lanserer også en satsning for å la brukere utforske trykksakene sine i et 3D-miljø.
Unitedprint-pexels-1024x682

Siste nytt

"Liker ikke tanken på å avvikle"

Per Rune Guldbrandsen har drevet Kopi Partner i Sandefjord i 25 år. På grunn av alder og ønske om latere dager har han forsøkt å selge sin virksomhet uten hell – til tross for stabile omsetningstall.
Kopipartner

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

De legger listen for automatisert avisproduksjon

ECO3 ønsker å ta automatiseringen av avisproduksjonen til neste nivå med den nye versjonen av arbeidsflytløsningen Arkitex. Nye funksjoner gjør at tredjepartssystemer kan integreres bedre i programmet.
Arkitex-1024x683

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri