Ny digitaltrykkserie fra Konica Minolta

BIZHUB_PRO_C6000_C7000_LOCATION_PICTURE_26Konica Minolta lanserer nå en ny serie modeller for digitaltrykk. Den nye serien består av PRO 6000, PRO 7000 samt PRESS 6000 og PRESS 7000. Konica Minolta har etter eget utsagn her forbedret kvaliteten ytterligere på områder som printkvalitet, produktivitet og fargestabilitet. Den nye serien baserer seg på samme teknologi som PRESS C8000 som selskapet viste på Ipex i år.
Noen av de nye teknologiske implementeringene i modellserien er en ny laserenhet med en oppløsing på 1200×1200 dpi med 8 bit fargedybde, bedre ytelse på ulike mediatykkelser, automatiske densitets-målinger på printmediet og automatisk kalibrering av maskinen under drift.

Modellene PRESS C6000 og PRESS C7000 erstatter PRO C6500. Bizhub PRESS C7000-serien leveres med ulike løsninger for in-line etterbehandling, blant annet hefteproduksjon med trimming, ulike falsealternativer og liminnbinding. Maskinene kan leveres med tre forskjellige RIP-alternativer fra Efi og Creo, samt Konica Minoltas egen nyutviklede RIP til den nye modellserien. Det store utvalget av skriverkontrollere gir stor fleksibilitet i forhold til tilpasning til egen arbeidsflyt, hevder Konica Minolta. – Med nye bizhub PRESS C6000 og PRESS C7000 som tilskudd til eksisterende portefølje, har Konica Minolta et meget sterkt modellprogram tilpasset den økende etterspørselen etter digitaltrykkløsninger, mener produktsjef Morten Hegge.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: