Adobe kjøper markedsandeler

PUBLISERT: 1 februar 2011
OPPDATERT: 1 februar

Adobe melder at de utvider programvarepakken Adobe Online Marketing Suite med Demdex’ løsning for målgruppeoptimalisering ved nettannonsering. Dette oppnår Adobe gjennom oppkjøp av Demdex, et selskap som har utviklet en løsning for håndtering av målgruppedata til bruk i digital markedsføring. Verdensmarkedet for nettannonsering vokser raskt, og analyseselskapet IDC anslår at bransjen vil ha en omsetning på 109 milliarder dollar i 2013. Adobes forventning er at Demdex’ løsning vil styrke programpakken Adobe Online Marketing Suite fra Omniture, og at den vil gi medieselskaper en løsning til å optimalisere kommunikasjonen med sitt publikum og tilby mer relevante digitale opplevelser for kundene.
Annonsemarkedet på nettet beveger seg i retning av at markedsførerne stadig oftere velger å betale for å nå ut til et visst publikum – i stedet for å kjøpe plass til et visst innhold. Det hjelper dem til å bruke sine reklamebudsjett mer effektivt og unngå mediekjøp som ikke når frem til ønsket publikum. Adobes overtagelse av Demdex må ses som en strategisk beslutning i lys av denne utviklingen.

Siste nytt

Ny beskyttelsesfilm for frontruter: "Utrolig stort marked"

Hexis bestselgende lakkbeskyttelsesfilm Bodyfence kommer med en ny film for å beskytte frontruter.
fukt_9373

HP med nye lateks-maskiner

På ISA Sign Expo 2025  annonserte HP sine nye Latex 730- og HP Latex 830-printerserier, som er selskapets nyeste generasjon av vannbaserte HP Latex-storformat printløsninger.
hp-pixel-desktop

Fujifilm lanserer storformat single-pass løsning på FESPA

Fujifilm er tilbake på FESPA og viser frem sine nyeste løsninger for storformatprinting.
FUJ16_HS3000

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Les videre

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj