Adobe kjøper markedsandeler

PUBLISERT: 1 februar 2011
OPPDATERT: 1 februar

Adobe melder at de utvider programvarepakken Adobe Online Marketing Suite med Demdex’ løsning for målgruppeoptimalisering ved nettannonsering. Dette oppnår Adobe gjennom oppkjøp av Demdex, et selskap som har utviklet en løsning for håndtering av målgruppedata til bruk i digital markedsføring. Verdensmarkedet for nettannonsering vokser raskt, og analyseselskapet IDC anslår at bransjen vil ha en omsetning på 109 milliarder dollar i 2013. Adobes forventning er at Demdex’ løsning vil styrke programpakken Adobe Online Marketing Suite fra Omniture, og at den vil gi medieselskaper en løsning til å optimalisere kommunikasjonen med sitt publikum og tilby mer relevante digitale opplevelser for kundene.
Annonsemarkedet på nettet beveger seg i retning av at markedsførerne stadig oftere velger å betale for å nå ut til et visst publikum – i stedet for å kjøpe plass til et visst innhold. Det hjelper dem til å bruke sine reklamebudsjett mer effektivt og unngå mediekjøp som ikke når frem til ønsket publikum. Adobes overtagelse av Demdex må ses som en strategisk beslutning i lys av denne utviklingen.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Vellykket norsk-svensk union

Ålgård Offset-eide Printagon Graphics ble startet i 2013 av noen tidligere ansatte i Aller Tryck og JMS som så en fremtid for det mangeårige uketrykkeriet og et behov for rotasjonstrykk i Sverige. Siden har det vært både oppturer og nedturer.
Printagon 3

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

ORAFOL vil produsere klimabeskyttelsesfilm

Orafol har kjøpt en eierandel i den belgiske spesialfilmprodusenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med mål om å kjøpe 100 % av selskapet i løpet av de kommende årene.
orafol_01

Trygve Walle er ansatt som forretningsutvikler innenfor storformat hos Canon Norge

Trygve Walle skal jobbe som forretningsutvikler for Canon Norge innenfor storformat og være spesialist på applikasjoner.
Pressemelding_Trygve Walle til Canon