Første Canon/Océ-produkter

Nylig ble den første Canon/Océ-løsningen lansert, en ny digitaltrykkmaskin i imagePRESS C7010 VPS-serien. Ifølge produsentene er dette fellesutviklede produktet et bevis på eksisterende forsknings- og utviklingssynergi mellom Canon og Océ.
imagePRESS C7010VPS-serien skal gi kundene unike fordeler med en digitalpresse som kombinerer Canons anerkjente teknologi for digital fargeproduksjon med Océ PRISMAsync produksjonsstyring. Front-end-løsningen og trykkpressen er samlet i et integrert system som gir profesjonelle trykksaksprodusenter utskrifter med offset-kvalitet, i tillegg til at produktiviteten som følge av digitalproduksjonens fleksibilitet, opplagsnivåer og kostnadseffektivitet. Serien består også av en intelligent jobbplanlegger og en mediebasert arbeidsflyt som skal gi mindre nedetid og større planleggingsfrihet.

imagePRESS C7010VPS, imagePRESS C6010VPS og imagePRESS C6010S har alle funksjonene fra imagePRESS C7010VP-plattformen som Canon lanserte på IPEX i 2010. De avanserte teknologiene for trykk- og mediehåndtering og flere medie- og etterbehandlingsvalg byr på større produktivitet og fleksibilitet, noe som nå kompletteres av Océs enestående arbeidsflyt- og fargestyringsløsninger.
Océ PRISMAsync front-end-løsningen sørger for at imagePRESS C7010VPS-serien har stor prosesseringskapasitet, integrert Adobe® RIP, god mediehåndtering og avansert fargestyring. Ifølge pressemeldingen gir dette imponerende RIP-hastigheter og enestående fargekvalitet. Den åpne front-end arbeidsflyttilkoblingen skal bidra til at systemet enkelt kan integreres i standard arbeidsflyt i bransjen.
– Den høye kvaliteten på Canon imagePRESS C7010VPS og den korte tiden vi har brukt på å få produktet på markedet, viser graden av samarbeid som allerede eksisterer mellom Canon og Océ, sier Bjørn Frantsen, Market- & Channel Business Developer for Prof Print i Canon Norge. – Ved å anerkjenne hverandres ekspertise står vi sterkere sammen, og felles innovasjoner som imagePRESS C7010VPS, gjør at vi er enda bedre rustet til å hjelpe kundene med å ta steget til nye forretningsområder og utnytte de mulighetene som finnes.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: