«Graphic Design For Rainy Days»

PUBLISERT: 15 april 2011
OPPDATERT: 21 mars

Etter fjorårets store suksess med boka Hyperactivitypography, som dessuten nylig vant prisen som Årets vakreste bok, har Studio3 på Westerdal School of Communication på oppdrag fra Arctic Paper Norge AS, laget en ny bok, denne gangen om grafisk designs historie. Boken er en interaktiv/aktivitetsbok der du kan lære om alle de viktige personene og hendelsene i Grafisk designs historie, fra 1776 til 1994.
Handlingen er lagt opp som en vandring gjennom tiden sammen med en liten gutt (Kiddo) og hans bestefar (Gramps) som er grafisk designer og som forteller historien. Det er rikelig med aktiviteter og hendelser underveis som trekker leserens oppmerksomhet gjennom historien. Mange av svarene på spørsmålene må du inn på internett for å finne.

Boka er rikt illustrert og laget av ferske grafiske designere fra Studio 3. Den er trykt på Arctic Papers ubestrøkne papirserie Munken Design (Munken Pure Rough, Munken Pure, Munken Lynx Rough, Munken Lynx, Munken Polar Rough og Munken Polar)
De 50 første besøkende på boklanseringen onsdag 13. april fikk en nummerert spesialutgave vedlagt fargeblyanter med egen etikett.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324