«Graphic Design For Rainy Days»

PUBLISERT: 15 april 2011
OPPDATERT: 21 mars

Etter fjorårets store suksess med boka Hyperactivitypography, som dessuten nylig vant prisen som Årets vakreste bok, har Studio3 på Westerdal School of Communication på oppdrag fra Arctic Paper Norge AS, laget en ny bok, denne gangen om grafisk designs historie. Boken er en interaktiv/aktivitetsbok der du kan lære om alle de viktige personene og hendelsene i Grafisk designs historie, fra 1776 til 1994.
Handlingen er lagt opp som en vandring gjennom tiden sammen med en liten gutt (Kiddo) og hans bestefar (Gramps) som er grafisk designer og som forteller historien. Det er rikelig med aktiviteter og hendelser underveis som trekker leserens oppmerksomhet gjennom historien. Mange av svarene på spørsmålene må du inn på internett for å finne.

Boka er rikt illustrert og laget av ferske grafiske designere fra Studio 3. Den er trykt på Arctic Papers ubestrøkne papirserie Munken Design (Munken Pure Rough, Munken Pure, Munken Lynx Rough, Munken Lynx, Munken Polar Rough og Munken Polar)
De 50 første besøkende på boklanseringen onsdag 13. april fikk en nummerert spesialutgave vedlagt fargeblyanter med egen etikett.

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik