Kreativt Forum avvikler reklamemagasin

Også reklamebransjen rystes av den nye medievirkeligheten. Nå har styret i bransjeforeningen besluttet å legge ned reklamemagasinet Kreativt Forum, som har vært en fargeklatt i og rundt bransjen siden 1970-tallet. Årsaken er selvsagt økonomi og nødvendige kostnadskutt. To stillinger i Kreativt Forum forsvinner i forbindelse med nedleggelsen.

Magasinet Kreativt Forum har opplevd mange faser opp igjennom årene. Først som et medlemsblad der entusiastiske kreatører fikk eksperimentere og leke seg temmelig fritt i spaltene uten betaling – men med mye moro. Senere med betalte utøvere. Men hele tiden har bladet vært avhengig av sponsorer og annonsører med villige lommebøker. Slik er det ikke lenger.

– Det er selvsagt trist, men KF magasinet har aldri tjent penger og er snarere noe vi har tatt oss råd til de siste årene. Nå er virkeligheten annerledes, ikke minst medievirkeligheten, og styret mener det er mest hensiktsmessig å styrke den redaksjonelle satsingen på nettet med kreativtforum.no, sier styreleder Jon Fredrik Sandengen til kampanje.no.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Samarbeidet mellom Koenig & Bauer og Durst bærer frukter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Koenig & Bauer Durst GmbH hadde nylig verdenspremiere på den moduloppbygde VariJET 106. Det er en digital arkmaskin for kartongmarkedet. Den er, som firmanavnet antyder, utviklet i et fellesskap mellom trykkerileverandøren Koenig & Bauer og Rolls Roycen blant storformatprintere – Durst.

Publisert av: 

Future Book Forum 2021: Transformering av den trykte boken gjennom bærekraftig innovasjon

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Bærekraft blir viktigere og viktigere for alle aktører i bokbransjen. Med det økte fokuset på bærekraft handler årets Canon Future Book Forum om å fremme bærekraftig innovasjon i alle deler av forlagsbransjen – fra hvordan bøker produseres, distribueres og er tilgjengelige for deres avtrykk på vår hverdag.

Publisert av: 

Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: