mandag 16. mai – uke 20
Også reklamebransjen rystes av den nye medievirkeligheten. Nå har styret i bransjeforeningen besluttet å legge ned reklamemagasinet Kreativt Forum, som har vært en fargeklatt i og rundt bransjen siden 1970-tallet. Årsaken er selvsagt økonomi og nødvendige kostnadskutt. To stillinger i Kreativt Forum forsvinner i forbindelse med nedleggelsen.
Magasinet Kreativt Forum har opplevd mange faser opp igjennom årene. Først som et medlemsblad der entusiastiske kreatører fikk eksperimentere og leke seg temmelig fritt i spaltene uten betaling – men med mye moro. Senere med betalte utøvere. Men hele tiden har bladet vært avhengig av sponsorer og annonsører med villige lommebøker. Slik er det ikke lenger.
– Det er selvsagt trist, men KF magasinet har aldri tjent penger og er snarere noe vi har tatt oss råd til de siste årene. Nå er virkeligheten annerledes, ikke minst medievirkeligheten, og styret mener det er mest hensiktsmessig å styrke den redaksjonelle satsingen på nettet med kreativtforum.no, sier styreleder Jon Fredrik Sandengen til kampanje.no.
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av:In-Trykk er et lite og tradisjonsrikt printsenter lokalisert sentralt i Oslo. De leverer digitaltrykk i alle formater til en lojal kundemasse i sitt nærområde – som kan være ganske stort. Firmaene ligger tett i tett i sentrale Oslo og de trenger printtjenester fortøpende.
Publisert av: