Også reklamebransjen rystes av den nye medievirkeligheten. Nå har styret i bransjeforeningen besluttet å legge ned reklamemagasinet Kreativt Forum, som har vært en fargeklatt i og rundt bransjen siden 1970-tallet. Årsaken er selvsagt økonomi og nødvendige kostnadskutt. To stillinger i Kreativt Forum forsvinner i forbindelse med nedleggelsen.
Magasinet Kreativt Forum har opplevd mange faser opp igjennom årene. Først som et medlemsblad der entusiastiske kreatører fikk eksperimentere og leke seg temmelig fritt i spaltene uten betaling – men med mye moro. Senere med betalte utøvere. Men hele tiden har bladet vært avhengig av sponsorer og annonsører med villige lommebøker. Slik er det ikke lenger.
– Det er selvsagt trist, men KF magasinet har aldri tjent penger og er snarere noe vi har tatt oss råd til de siste årene. Nå er virkeligheten annerledes, ikke minst medievirkeligheten, og styret mener det er mest hensiktsmessig å styrke den redaksjonelle satsingen på nettet med kreativtforum.no, sier styreleder Jon Fredrik Sandengen til kampanje.no.