mandag 16. mai – uke 20
Det norske reklamemarkedet vokste med fem prosent i 2010, noe som er på linje med Finland og lavere enn i Sverige. Likevel kjøpes det mye mer reklame per innbygger i Norge enn i noe annet nordisk land. Dette fremgår av en nylansert rapport fra det svenske Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).
Alle de fire nordiske reklamemarkedene ble hardt rammet av finanskrisen og den påfølgende lavkonjunkturen, men de er nå i ferd med å ta igjen det tapte. Veksten går tregest i Danmark. Norge har lenge ligget i toppskiktet i verden når det gjelder reklame per innbygger, men med veksten i 2010 og den uforminskede fortsettelsen i første kvartal 2011, ligger Norge nå trolig på den absolutte verdenstoppen.
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av:In-Trykk er et lite og tradisjonsrikt printsenter lokalisert sentralt i Oslo. De leverer digitaltrykk i alle formater til en lojal kundemasse i sitt nærområde – som kan være ganske stort. Firmaene ligger tett i tett i sentrale Oslo og de trenger printtjenester fortøpende.
Publisert av: