
Ingen har vel trodd noe annet enn at Heidelberg mener alvor med sitt inntog på digitalmarkedet. I løpet av sommeren har de kjøpt opp det tyske selskapet CSAT, som utvikler og produserer digitaltrykkløsninger som kan integreres i produksjonslinjer for emballasje. I følge Heidelberg er oppkjøpet et planlagt ledd i arbeidet med å forsterke og utvide den eksisterende porteføljen innen emballasje. I tillegg får man nå tilgang til ekspertise innen drop-on-demand basert inkjet og elektrofotografi.
– Oppkjøpet av CSAT er i tråd med Heidelbergs strategi for digitaltrykk, sier Stefan Plenz, ansvarlig for Heidelbergs forretningsområde Equipment.
– Parallelt med våre aktiviteter innen digitaltrykk, utvider vi nå porteføljen med utstyr for kostnadseffektiv produksjon av små og variable trykkoppdrag innen emballasje og etiketter. Samtidig er overtakelsen nok et steg i retning av å bygge opp et nytt og lovende forretningsområde som vil gi et godt vekstpotensial for selskapet.
CSAT har utviklet skreddersydde digitaltrykksløsninger i nesten 25 år. To av deres produkter er den tørrtonerbaserte DTS 1200, som er beregnet for legemiddelemballasje, og den nyeste inkjetskriveren ITS 600, som er basert på drop-on-demand teknikk.
