Heidelberg tyngre inn i emballasje

Stephan Plenz, ansvarlig for Heidelbergs forretningsområde Equipment. Foto: Heidelberger Druckmaschinen AG.

Ingen har vel trodd noe annet enn at Heidelberg mener alvor med sitt inntog på digitalmarkedet. I løpet av sommeren har de kjøpt opp det tyske selskapet CSAT, som utvikler og produserer digitaltrykkløsninger som kan integreres i produksjonslinjer for emballasje. I følge Heidelberg er oppkjøpet et planlagt ledd i arbeidet med å forsterke og utvide den eksisterende porteføljen innen emballasje. I tillegg får man nå tilgang til ekspertise innen drop-on-demand basert inkjet og elektrofotografi.

– Oppkjøpet av CSAT er i tråd med Heidelbergs strategi for digitaltrykk, sier Stefan Plenz, ansvarlig for Heidelbergs forretningsområde Equipment.

– Parallelt med våre aktiviteter innen digitaltrykk, utvider vi nå porteføljen med utstyr for kostnadseffektiv produksjon av små og variable trykkoppdrag innen emballasje og etiketter. Samtidig er overtakelsen nok et steg i retning av å bygge opp et nytt og lovende forretningsområde som vil gi et godt vekstpotensial for selskapet.

CSAT har utviklet skreddersydde digitaltrykksløsninger i nesten 25 år. To av deres produkter er den tørrtonerbaserte DTS 1200, som er beregnet for legemiddelemballasje, og den nyeste inkjetskriveren ITS 600, som er basert på drop-on-demand teknikk.

Heidelberg får gjennom overtakelsen av CSAT GmbH i Eggenstein ved Karlsruhe ekspertise og spesialprodukter for digitaltrykk til emballasjemarkedet. Foto: Heidelberger Druckmaschinen AG.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: