Suksess for Konica Minolta

PUBLISERT: 11 august 2011
OPPDATERT: 21 mars

Sommeren innbragte tre utmerkelser og to FOGRA-sertifiseringer. Hele tre av Konica Minoltas  modeller i det digitale produksjonssegmentet mottok i sommer den høythengende utmerkelsen BERTLs Best. Maskinene PRO 1200, PRESS C7000 og PRESS C8000 stakk av gårde med gullet i hver sin klasse.

– Dette bekrefter at vi leverer produkter av meget god kvalitet i et stort modellutvalg“, sier en produktsjef i Konica Minolta, Morten Hegge.

BERTL (The Business Equipment Research and Test Laboratories Inc.), er et uavhengig, frittstående testlaboratorium som leverer objektive produkttester og – sammenlikninger av utstyr fra alle de store grafiske produsentene – blant annet kopimaskiner, skannere, digitale trykkmaskiner, ferdiggjøringsutstyr og storformatskrivere.

To FOGRA-sertifiseringer. To av de tre prisvinnende maskinene mottok litt senere i sommer i tillegg den ettertraktede FOGRA-sertifiseringen ”Validation Printing System”. Bizhub PRESS C7000 og bizhub PRESS C8000 ble tildelt godkjenningen basert på maskinenes meget gode og korrekte fargegjengivelse.

En viktig faktor i sertifiseringen er Konica Minoltas bruk av programvaren Color Care. Color Care er et kraftig og fleksibelt verktøy for måling, oppnåelse og opprettholdelse av stabilt høy utskriftskvalitet. I tillegg leverer Konica Minolta en profesjonell service med presis kalibrering og løpende vedlikehold av maskinene. Dette sikrer at maskinene kan levere en fargegjengivelse opp til Fograstandarden.

FOGRA er den grafiske bransjens forskningsinstitutt, med hovedkontor i Tyskland. Målet med Fogra er å fremme printteknologien og framtidsrettet teknologi innen forskning og utvikling. Fogra-sertifiseringen VPS er basert på ISO 12647, som setter målbare standardkriterier for ulike utskriftprosesser på papir og web, offsettrykk, avistrykk, flexotrykk og digitaltrykk. VPS definerer nøyaktig hva som kreves av fargegjengivelse, glans og kompatibilitet med PDF/X-standarden.

Konica Minolta PRESS C8000. Foto: Konica Minolta

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01