Suksess for Konica Minolta

Sommeren innbragte tre utmerkelser og to FOGRA-sertifiseringer. Hele tre av Konica Minoltas  modeller i det digitale produksjonssegmentet mottok i sommer den høythengende utmerkelsen BERTLs Best. Maskinene PRO 1200, PRESS C7000 og PRESS C8000 stakk av gårde med gullet i hver sin klasse.

– Dette bekrefter at vi leverer produkter av meget god kvalitet i et stort modellutvalg“, sier en produktsjef i Konica Minolta, Morten Hegge.

BERTL (The Business Equipment Research and Test Laboratories Inc.), er et uavhengig, frittstående testlaboratorium som leverer objektive produkttester og – sammenlikninger av utstyr fra alle de store grafiske produsentene – blant annet kopimaskiner, skannere, digitale trykkmaskiner, ferdiggjøringsutstyr og storformatskrivere.

To FOGRA-sertifiseringer. To av de tre prisvinnende maskinene mottok litt senere i sommer i tillegg den ettertraktede FOGRA-sertifiseringen ”Validation Printing System”. Bizhub PRESS C7000 og bizhub PRESS C8000 ble tildelt godkjenningen basert på maskinenes meget gode og korrekte fargegjengivelse.

En viktig faktor i sertifiseringen er Konica Minoltas bruk av programvaren Color Care. Color Care er et kraftig og fleksibelt verktøy for måling, oppnåelse og opprettholdelse av stabilt høy utskriftskvalitet. I tillegg leverer Konica Minolta en profesjonell service med presis kalibrering og løpende vedlikehold av maskinene. Dette sikrer at maskinene kan levere en fargegjengivelse opp til Fograstandarden.

FOGRA er den grafiske bransjens forskningsinstitutt, med hovedkontor i Tyskland. Målet med Fogra er å fremme printteknologien og framtidsrettet teknologi innen forskning og utvikling. Fogra-sertifiseringen VPS er basert på ISO 12647, som setter målbare standardkriterier for ulike utskriftprosesser på papir og web, offsettrykk, avistrykk, flexotrykk og digitaltrykk. VPS definerer nøyaktig hva som kreves av fargegjengivelse, glans og kompatibilitet med PDF/X-standarden.

Konica Minolta PRESS C8000. Foto: Konica Minolta

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: