IFRA EXPO flytter til Wien

Årets Ifra Expo flytter sørover fra Hamburg til Wien. Tett på ”den evig blå” elven Donau, ligger Reed Messe Wien, som i år får æren av å huse et hundretalls utstillere fra avisindustrien og beslektede bransjer. Messen arrangeres 10-12 oktober, og er åpen alle dager i tidsrommet 0930-1800.

 

Ifra Expo er verdens største arrangement for avisindustrien og dens leverandører. Den årlige messen og konferansen fokuserer på dagspresse- og tidsskriftproduksjon, og trekker til seg rundt 10 000 besøkende fra 85 land.

 

Seminarer og konferanser

• Media Port 2011. Media Port er et nytt forum på Ifra Expo der du kostnadsfritt kan ta del i intressante kundecases.

• Tablet Publishing, 10 oktober, 1030

• Mobile Publishing Business, 10 oktober, 1400

• Digital innovations, 11 oktober, 1030

• Corporate Publishing Business Models, 11 oktober, 1400

• Innovative Advertising, 12 oktober, 1030

• Crossmedia Publishing Trends, 12 oktober, 1400

Det arrangeres også såkalte Focus Sessions, som er en serie korte konferanser.

 

Utstillere

Messen avvikles  i hall A og hall B. I hall A vises digital teknikk, systemer, programvare, crossmediapublisering, mobile løsninger, tablets, lesebrett och e-boklesere. I hall B finner du utstillere innen prepress, trykk, etterbehandling og forbruksmateriell.

 

Agfa Graphics

Anygraaf

Baldwin

Binuscan

DCOS Sweden

Enfocus

Extensis

Ferag

Fujifilm

Glunz & Jensen

Holmen Paper

Infomaker

IST Metz

Kodak B570 +

Koenig & Bauer

Laidback Solutions

Manroland

Müller Martini

Océ

One Vision

Quad Tech

Saxotech

Schur Packaging Systems

Stora Enso

Technotrans

Tieto

Tolerans

Toray Industries

UPM

Wood Wing

 

For mer informasjon og registrering, gå til messens hjemmeside.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: