Papirkonsept i tre nyanser

Nyanser, volum og dimensjon er de viktigste elementene i en ny kampanje for Arctic Volume-sortimentet Explore the Volume, der fotograf Vincent Skoglund og designer Tobias Allansson har fått leke seg med skala, form og perspektiv på helt nye måter.

 

Sortimentets mange valgmuligheter står i fokus. Arctic Volume High White er beregnet på dem som er ute etter stor kontrast og krispy overflate. Arctic Volume White har fokus på en ren, hvit overflate og fleksibilitet. Arctic Volume Ivory har en varmere tone og er bestrøket.

Susanne Reali fra det svenske forlaget Max Ström har allerede brukt Arctic Volume Ivory til en kokebok om kaker. Kokebøker må være holdbare og solide, ikke minst fordi de ofte går i arv. Dessuten er det viktig at bildene kommer til sin fulle rett.

– Designeren la stor vekt på papirvalget da vi planla produksjonen. Designeren foretrakk en ubestrøket kvalitet, mens jeg heller ville ha et bestrøket papir med tanke på de mange bildene. Kompromisset fant vi i Arctic Volume Ivory, som tilfredsstilte både designerens krav til utseende og mine krav til trykkegenskaper. Arctic Volume Ivory gir en herlig papirfølelse og en nyanse vi begge likte godt. Den gir litt ekjstra varme til bildene, sier Susanne Reali.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Konica Minolta: Emballasjetrykk i korte serier

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Flaggskipet for arkmatet tonerproduksjon i store volumer og en kompakt inkjetprinter for printing på emballasje av bølgepapp «on demand» i korte serier. Begge disse vil bli demonstrert i Konica Minoltas utstilling på Sign & Print Scandinavia.

Publisert av: