De beste årsrapportene 2011

Cermaq, Posten Norge og NBIM gikk til topps i de tre hovedklassene da Farmandprisen ble delt ut denne uken. I tillegg vant DNO kategorien Ide & design, mens Posten Norge ble kveldens store vinner ved også å gå til topps i kategorien Beste årsrapport på nett.

Farmandprisen ble delt ut for 57. gang. Alle deltakere kan delta i en av de tre hovedklassene, samt i kategoriene Beste årsrapport på nett og Ide & design.

Økt samfunnsansvar
Ifølge juryen blir de beste deltakerne i klassene Børs og Ikke-børs stadig flinkere til å informere om sitt samfunnsansvar. I tillegg satser flere på årsrapporter der papir- og nettversjoner utfyller hverandre.

Juryen i Offentlige virksomheter mener at den håndverksmessige utførelsen av årsrapportene er hevet ytterligere ett hakk i årets konkurranse. Vinneren NBIM (“Oljefondet”) går til topps med ”en knallsterk årsrapport hvor spesielt den analytiske informasjonen er av svært høy kvalitet”.

Farmandprisen er Norges mest prestisjefylte årsrapportpris og har vært delt ut hvert år siden etableringen i 1955. Farmandprisen Beste nettsted ble første gang arrangert i 2006, og har vært delt ut årlig etter dette. Farmandprisen Beste årsrapport deles ut i september, mens Farmandprisen Beste nettsted arrangeres i mars.

Vinnere og nominerte i Farmandprisen 2011:

Børs

  1. Cermaq ASA
  2. AF Gruppen ASA
  3. DnB NOR
  4. SAS (nominert)
  5. Yara International (nominert)

Ikke-børs

  1. Posten Norge
  2. Den Norske Turistforening
  3. DNV
  4. Kreftforeningen (nominert)
  5. Tine SA (nominert)

Offentlig

  1. Norges Bank Investment management (NBIM)
  2. Sandnes kommune
  3. Folketrygdfondet
  4. Statnett SF (nominert)
  5. Norges Bank (nominert)
  6. Forsvarets Forsknings-institutt (nominert)

Ide & design

  1. DNO International
  2. Statnett SF
  3. NorgesGruppen ASA
  4. Yara International
  5. Rom Eiendom AS

Internett

  1. Posten Norge
  2. Statoil ASA
  3. Hafslund ASA
  4. BKK
  5. Rieber & Søn

 

Kilde: Farmand Activum AS, www.farmandprisen.no

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Samarbeidet mellom Koenig & Bauer og Durst bærer frukter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Koenig & Bauer Durst GmbH hadde nylig verdenspremiere på den moduloppbygde VariJET 106. Det er en digital arkmaskin for kartongmarkedet. Den er, som firmanavnet antyder, utviklet i et fellesskap mellom trykkerileverandøren Koenig & Bauer og Rolls Roycen blant storformatprintere – Durst.

Publisert av: 

Future Book Forum 2021: Transformering av den trykte boken gjennom bærekraftig innovasjon

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Bærekraft blir viktigere og viktigere for alle aktører i bokbransjen. Med det økte fokuset på bærekraft handler årets Canon Future Book Forum om å fremme bærekraftig innovasjon i alle deler av forlagsbransjen – fra hvordan bøker produseres, distribueres og er tilgjengelige for deres avtrykk på vår hverdag.

Publisert av: 

Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: