Ansatte overtar RKGrafisk

− Vi er glade for å kunne drive livsverket til Erik Nyhus videre, sier Rolf Hojem, Ivar Borgersen, Stian Johannessen og Dag Aanonsen (foto: Dag Thorenfeldt)

Erik Nyhus, gründeren bak suksessbedriften RKGrafisk AS, har trukket seg ut og overdratt virksomheten til fire ansatte.

− Sammen har vi stein for stein bygget opp et veldrevet trykkeri og en sunn forretning. Etter 43 år er det på tide å trekke seg ut, sier Erik Nyhus.

Nyhus overlater eierskapet til fire kolleger med lang fartstid i trykkeriet, nærmere bestemt Rolf Hojem, Ivar Borgersen, Stian Johannessen og Dag Aanonsen. De fire er helt klare på at fokuset på trykk for reklamebyråer og næringsliv vil fortsette som før.

− Vi har i dag en moderne maskinpark som vil leve noen år til før vi trenger å tenke på nye tunge investeringer. Dessuten skal vi fortsette å levere høy kvalitet, være raske og pålitelige. Vi vil fortsatt holde til på Grorud, der både bygg og beliggenhet er førsteklasses.  Overtakelsen er dermed trygg både for ansatte og kunder, men som den aktive gjengen vi er, tenker vi også kontinuerlig på fornying og alternative løsninger, sier de nye eierne.

De ser frem til spennende dager og håper markedet setter pris på at RKGrafisk AS fortsetter som trykkeri.

− Vi er allerede godt kjent og ønsker å markere oss på en sterk måte også i fremtiden. Ikke minst ønsker vi å fortsette i alle de gode sporene Erik har tråkket opp, selv om savnet av ham i det daglige vil bli stort, sier lederkvartetten.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: