AGI i 2012

Neste år blir spennende på mange måter. Utviklingen rundt Euro-valutaen og i verdensøkonomien står selvsagt sentralt i de flestes bevissthet, men det er lite vi kan gjøre med det – bortsett fra å vente og se hva som skjer.

Derimot skjer det mye oppløftende i vår egen bransje. Drupa er det selvsagte høydepunktet. Vi forventer et ras av nyheter og lanseringer denne gangen. Det samme vil trolig skje på Fespa, som neste år arrangeres i Barcelona. Ikke minst håper vi på høy deltakelse og stor aktivitet på vår egen messe, Sign og Print, som avholdes på Exporama i september.

AGIs utgivelsesplan for 2012 er nå klar. Her har du en kjapp oversikt:

 

Nr       Tema                                    Materiell                Ute

196      Sign, storformat                13. januar                 1. februar

197      Digitaltrykk                        17. februar                7. mars

198      Før Drupa                        28. mars                    19. april

199      Drupa rapport                 6. juni                       23. juni

200      Kreativt, miljø                  7. august                   24. august

201      Sign & Print                  5. september             22. september

202      Etterbehandling               27. november           14. desember

NHO Grafisk avholder sitt Landsmøte den andre uka i september. Det kommer kanskje en spesialutgave i denne anledning.

Vi minner om at vår annonsekontakt er Frode Frantzen. Han treffes på tlf. 62 94 69 71 eller mobil 482 00 544. Epost: frode.frantzen@hsmedia.no.

For øvrig: God lesning av ganske mange gode nyheter den siste helgen før jul!

 

Lasse Andreassen

Redaktør

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: