Papyrus Supplies utvider

Gjennom divisjonen Papyrus Supplies, utvider Papyrus sin virksomhet i Norge ytterligere ved å overta den norske bedriften Arto Emballasje AS. Arto Emballasje AS kommer til å fortsette under eget navn, men blir et viktig supplement til Papyrus Supplies´ satsing i Norge og Europa.
– Papyrus Supplies vil være markedsledende på industri- og emballasjesiden i Norden. Kjøpet av Arto Emballasje AS er et ledd i denne strategien. Vi er svært stolte over å ha kjøpt en så profesjonell emballasjeleverandør, sier Kjell Ove Jonsson, ny Senior Vice President i Papyrus Supplies.
Kjøpet er Papyrus´ tredje i Norden det siste året. De to andre er Städgrossisten i Stockholm og Städcentralen i Göteborg. Arto Emballasje AS kjøpes av Papyrus’ norske selskap Papyrus Norge AS. Bent Ove Amundsen, administrerende direktør i Arto Emballasje AS, ser oppkjøpet som en mulighet til å videreutvikle bedriften.
– Vi er glade for å kunne videreutvikle Arto Emballasje AS sammen med en så stor internasjonal aktør som Papyrus Supplies, sier Amundsen.
– Vi utvider sortimentet vårt og forbedrer produktutvikling og drift, og dette kommer til å gi enda bedre løsninger for kundene våre og styrke vår posisjon på markedet.
Bent Ove Amundsen vil fortsette som leder av Arto Emballasje AS, men nå som en del av Papyrus Supplies. Arto Emballasje AS driver engroshandel med industriprodukter og emballasje. Bedriften holder til på Helsfyr i Oslo, har i underkant av 20 ansatte og en omsetning på noe over 70 millioner kroner.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: