Kreativ etterbehandling fra Müller Martini

PUBLISERT: 9 februar 2012
OPPDATERT: 21 mars
Bruno Müller, CEO Müller Martini: - Mange kan finne nye nisjer i etterbehandlingsprosessen.

Müller Martini varsler at de på Drupa 2012 vil bruke store ressurser på å vise hvordan avansert etterbehandling kan medvirke til nye fremgangsrike forretningsområder.

– Jakten på nye lesere vil være mer og mer avhengig av sluttproduktets totale kvalitet, ikke bare på trykkvaliteten. Glinsende overflater og effektiv laminering, blindtrykk og taktilt* papir – de er alle sammen en fornøyelse for sansene, på samme måte som farget stiftetråd, smussomslag, konturstansing, bokmerker, vareprøver og gimmicks. Trykte produkter som er etterbehandlet på samlestiftere eller soft- og hardcoverlinjer skiller seg ut i mengden. Takket være sin merverdi spiller etterbehandlingsprosessen en stadig mer avgjørende rolle, sier Bruno Müller, CEO hos Müller Martini.

– Som global markedsfører av etterbehandling støtter vi aktivt våre kunder i et konstant skiftende marked, slik at de kan fortsette fremgangen, sier Müller. – Dessuten kan våre systemer, takket være sin modulære struktur, til enhver tid utvides og vokse med nye oppgaver. Systemer som kan bygges ut, gir den høyeste grad av fleksibilitet.

Individualiserte produkter med digitaltrykk

– Med utvidelse av eksisterende systemer og integrering av tilleggsmoduler, kan grafiske virksomheter skille seg ut fra sine konkurrenter. En annen mulighet er å produsere helt nye trykte produkter ved å bruke den nyeste teknologien. Spesielt digitalt trykk gir muligheter for nye forretningsområder, sier Bruno Müller.

* «Taktile» produkter er materialer som gir andre sanseopplevelser enn bare det visuelle. Blindeskrift er ett eksempel (red.anm.)

Trykte produkter produsert med etterbehandling fanger umiddelbart leserens øye – derfor bruker mange ungdomstidsskrifter gratis gaver på forsiden.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Verdenspremiere på Drupa for Xeikons nye etikettpresse

Xeikon skal ha verdenspremiere på Drupa 2024. Det er en etikettpresse som trykker med en ny, egenutviklet blekkserie.
Untitled Design - 1

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie