Kreativ etterbehandling fra Müller Martini

PUBLISERT: 9 februar 2012
OPPDATERT: 21 mars
Bruno Müller, CEO Müller Martini: - Mange kan finne nye nisjer i etterbehandlingsprosessen.

Müller Martini varsler at de på Drupa 2012 vil bruke store ressurser på å vise hvordan avansert etterbehandling kan medvirke til nye fremgangsrike forretningsområder.

– Jakten på nye lesere vil være mer og mer avhengig av sluttproduktets totale kvalitet, ikke bare på trykkvaliteten. Glinsende overflater og effektiv laminering, blindtrykk og taktilt* papir – de er alle sammen en fornøyelse for sansene, på samme måte som farget stiftetråd, smussomslag, konturstansing, bokmerker, vareprøver og gimmicks. Trykte produkter som er etterbehandlet på samlestiftere eller soft- og hardcoverlinjer skiller seg ut i mengden. Takket være sin merverdi spiller etterbehandlingsprosessen en stadig mer avgjørende rolle, sier Bruno Müller, CEO hos Müller Martini.

– Som global markedsfører av etterbehandling støtter vi aktivt våre kunder i et konstant skiftende marked, slik at de kan fortsette fremgangen, sier Müller. – Dessuten kan våre systemer, takket være sin modulære struktur, til enhver tid utvides og vokse med nye oppgaver. Systemer som kan bygges ut, gir den høyeste grad av fleksibilitet.

Individualiserte produkter med digitaltrykk

– Med utvidelse av eksisterende systemer og integrering av tilleggsmoduler, kan grafiske virksomheter skille seg ut fra sine konkurrenter. En annen mulighet er å produsere helt nye trykte produkter ved å bruke den nyeste teknologien. Spesielt digitalt trykk gir muligheter for nye forretningsområder, sier Bruno Müller.

* «Taktile» produkter er materialer som gir andre sanseopplevelser enn bare det visuelle. Blindeskrift er ett eksempel (red.anm.)

Trykte produkter produsert med etterbehandling fanger umiddelbart leserens øye – derfor bruker mange ungdomstidsskrifter gratis gaver på forsiden.

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1