Müller Martini varsler at de på Drupa 2012 vil bruke store ressurser på å vise hvordan avansert etterbehandling kan medvirke til nye fremgangsrike forretningsområder.
– Jakten på nye lesere vil være mer og mer avhengig av sluttproduktets totale kvalitet, ikke bare på trykkvaliteten. Glinsende overflater og effektiv laminering, blindtrykk og taktilt* papir – de er alle sammen en fornøyelse for sansene, på samme måte som farget stiftetråd, smussomslag, konturstansing, bokmerker, vareprøver og gimmicks. Trykte produkter som er etterbehandlet på samlestiftere eller soft- og hardcoverlinjer skiller seg ut i mengden. Takket være sin merverdi spiller etterbehandlingsprosessen en stadig mer avgjørende rolle, sier Bruno Müller, CEO hos Müller Martini.
– Som global markedsfører av etterbehandling støtter vi aktivt våre kunder i et konstant skiftende marked, slik at de kan fortsette fremgangen, sier Müller. – Dessuten kan våre systemer, takket være sin modulære struktur, til enhver tid utvides og vokse med nye oppgaver. Systemer som kan bygges ut, gir den høyeste grad av fleksibilitet.
Individualiserte produkter med digitaltrykk
– Med utvidelse av eksisterende systemer og integrering av tilleggsmoduler, kan grafiske virksomheter skille seg ut fra sine konkurrenter. En annen mulighet er å produsere helt nye trykte produkter ved å bruke den nyeste teknologien. Spesielt digitalt trykk gir muligheter for nye forretningsområder, sier Bruno Müller.
* «Taktile» produkter er materialer som gir andre sanseopplevelser enn bare det visuelle. Blindeskrift er ett eksempel (red.anm.)