torsdag 19. mai – uke 20
Tokyo-baserte Komori Corporation har inngått en avtale med Konica Minolta om salg av Konica Minolta’s bizhub PRESS digitalmaskiner i USA, Europa, Japan og Kina. Den digitale produksjonsmaskinserien vil allerede fra mai av bli markedsført med Komoris logo. Basis for samarbeidet er suksessmodellen bizhub PRESS C8000.
Offsetprodusenten Komori tar på denne måten steget inn i den digitale verdenen, for å sikre seg fotfeste i markedet for print-on-demand og personalisering. Komori varsler at de allerede på Drupa vil vise en prototype på en digital blekkskriverserie som de to selskapene er i ferd med å utvikle i fellesskap.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: