Messeliv

PUBLISERT: 2 mars 2012
OPPDATERT: 2 mars

Nå er Fespa Digital historie. AGI har selvsagt hatt folk på plass, og det kommer rapporter både her på nettet og i papirutgaven. Storformat og nye medier og bruksområder er et tema vi følger nøye.

Drupa neste. Bransjens store festforestilling i Düsseldorf står for tur. De neste nyhetsbrevene og den kommende utgaven av AGIs papirutgave vil bære sterkt preg av Drupa. Messen er navlen i vår bransje. Noen revolusjonerende produkter og ideer er allerede varslet, de andre må vi vente på. Uansett vet vi at ingen reiser hjem fra Drupa uten nye ideer, nye avtaler eller nye kontakter. Vi vil gjøre vårt for å forberede besøket best mulig for alle som skal reise, og rapportere best mulig for alle som ikke kan dra. Som småbedriftseier ser jeg lett at mange vil, men ikke har muligheter til å bruke penger på messebesøk. Det er leit, og det er lite framtidsrettet. På Drupa får man ideer som kan generere både penger og arbeidsplasser.

Men det er tungt å drive en liten bedrift. Før myndighetene skjønner hva de skal gjøre med det, sklir nok en messe med inntektsbringende inspirasjon og motivasjon forbi for mange.

 

Lasse Andreassen

Redaktør

Siste nytt

Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

I mai 2024 begjærte daværende HBO Nova Print i Haugesund seg konkurs. Noen dager senere kom Ålgård Offset inn som ny majoritetseier, og selskapet endret navn til HBO Grafisk. Et drøyt år etter ser det mye lysere ut.
HBO Grafisk Grethe Nygaard
Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Ricoh lanserer en oppgradering av Ricoh Pro C5400 som skal kombinere høyere kapasitet og forbedret driftseffektivitet med økt brukervennlighet. Serien er utviklet for å møte de varierte behovene til både kommersielle trykkerier og bedriftskunder.
RICOH_ProC5400
Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Den svenske forhandleren NI Solutions deltok på vårens Sign, Print & Promotion-messe for å bli bedre kjent med det norske markedet. I porteføljen sin har de to relativt nye varemerker innen storformat.
Flora 2 ver 2
Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Tallinn blir den første europeiske hovedstaden som forbyr PVC-reklame i det offentlige rom utendørs.
tallinn-584127_1280
Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage
Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett
Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund
Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2
Folie for tøffe tak