Drupa nærmer seg, det bærer epostmengden sterkt preg av. Mer enn hver annen henvendelse nå om dagen handler om Drupa på et eller annet vis. Dessverre er det et stykke mellom de virkelig interessante nyhetene sånn i forkant. Det går mer på hva de forskjellige leverandørene og produsentene vil presentere på sitt dyrekjøpte messeareal. Mye av dette vil vi samle opp og komme tilbake til i den siste papirutgaven før Drupa, som er i postkassa 18. april.
Produktpresentasjoner og -lanseringer vil det derimot bli mindre av de neste ukene. Alle ”de store” sparer selvsagt på kruttet til det braker løs i Düsseldorf, og nøyer seg nå med å skape forventninger og nysgjerrighet før verdens største, grafiske begivenhet. Vi har ingen planer om å bli en ren reklamekanal for messen, og tar gjerne imot nyheter i andre kategorier også. Så skal vi prøve å balansere stoffet så det blir noe interessant å lese for alle. Eksempler på slike saker er dagens notiser om WM Trykks nye KBA Genius og ACT Gruppens lynraske produktutvikling for et stort trykkeri i Malmö. Ikke bare fordi dette er nasjonale og lokale saker, men også fordi det er viktig å bringe suksesshistorier som kan motivere andre. Ja, takk til flere slike. Husk bilder!
God lesning av dagens nyhetsbrev. Håper du setter pris på at antallet saker er utvidet.
Lasse Andreassen
Redaktør