Ny fjær i hatten for Landas nanoteknologi

Yoshiharu Komori, Komori President, Chairman og CEO (til venstre) og Benny Landa, Landa grunnlegger, Chairman og CEO (til høyre), bekrefter det globale, strategiske partnerskapet på Drupa

Drupa: Mandag sluttet japanske Komori seg til køen av bransjelokomotiver som vil samarbeide med Landa Corporation og ta i bruk nanoteknologien og Landa NanoInk. Komori og Landa har signert en offisiell avtale som gir Komori verdensomspennende rett til å utvikle og markedsføre digitale trykkmaskiner med den nylig lanserte teknologien ”Landa Nanographic Printing™”.

Yoshiharu Komori, toppsjef i Komori, er fornøyd.

– Innholdet i denne avtalen er viktig for vårt konsern. Selv om Komori har jobbet hardt med begrepet OffsetOnDemand, legger vi nå til DigitalOnDemand også. Derfor har temaet for deltakelsen på årets Drupa endret seg til KOMORI OnDemand.

Benny Landa er ikke mindre fornøyd.

– Jeg er meget tilfreds med at vi har signert denne avtalen på Drupa. Jeg er overbevist om at vi vil få et langt og godt samarbeid med Komori på alle plan. Den kommende introduksjonen av en ny generasjon digitale maskiner under vårt felles merke Komori-Landa, vil aksellerere Landa Nanographic Printings inntog på verdensmarkedet.

Landas nye satsing er en av de virkelig store snakkisene på årets Drupa, og interessen er enorm på standen – både fra presse, andre leverandører, produsenter og trykkerier som signerer intensjonsavtaler.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: