Papyrus inntar catwalken

PUBLISERT: 9 mai 2012
OPPDATERT: 9 mai

Er spesielle papirkvaliteter i stand til å kunne begeistre, akkurat som haute couture?

Papyrus sier ja, det kan de! Våren 2012 starter Papyrus en omfattende Europalansering av “Capsule Collection”, som inngår i  Specials-sortimentet. Kolleksjonen vil fri til alle sanser og vise at papir er mer enn bare en informasjonsbærer. Den vil vise at det kan lønne seg å bruke kvaliteter som skiller seg ut og gir større oppmerksomhet enn det man oppnår ved å bruke et “vanlig” papir.

The Capsule Collection inneholder seks, kreative papirserier fra Papyrus´ Specials-sortiment. Hver serie inneholder en eller flere kvaliteter som representerer bredden av spesielle papirkvaliteter fra Papyrus.

Slik beskriver Papyrus selv den nye kolleksjonen: Capsule “Identity” viser de stilrene linjene til Original Gmund. Moderne, men likevel tidløse. Papiret symboliserer ren, estetisk enkelhet. Virkelig skinnende og spennende kvaliteter finner du i Capsule “Brilliance” mens Capsule “Structure” viser det livlige, moderne og taktile. Fengslende, transparente varianter finner du i “Transparency”, som viser spennende kombinasjoner av lys, farge og dybde. Capsule “Tactility” viser en touch av moderne spesialpapirer. Avslutningsvis finner du “Ecology”. Som navnet tilsier, har den miljø som tema.

Lanseringen av den Europa-baserte ”Capsule Collection” kampanjen vil finne sted i mai 2012. I løpet av året vil det bli distribuert seks såkalte set cards, trykt på spesielt utvalgte kvaliteter. Til disse vil det være en spesialdesignet boks for oppbevaring.

Les videre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Canon lanserer tre nye storformatprintere

Canon legger til nye storformatprintere til sitt sortiment, i form av imagePROGRAF TZ- og TX-serien. Disse maskinene egner seg spesielt godt for arkitekter og ingeniører, samt for plakatproduksjon.
V610-TZ-32000-LIFESTYLE-07_3x2

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1