Papyrus inntar catwalken

Er spesielle papirkvaliteter i stand til å kunne begeistre, akkurat som haute couture?

Papyrus sier ja, det kan de! Våren 2012 starter Papyrus en omfattende Europalansering av “Capsule Collection”, som inngår i  Specials-sortimentet. Kolleksjonen vil fri til alle sanser og vise at papir er mer enn bare en informasjonsbærer. Den vil vise at det kan lønne seg å bruke kvaliteter som skiller seg ut og gir større oppmerksomhet enn det man oppnår ved å bruke et “vanlig” papir.

The Capsule Collection inneholder seks, kreative papirserier fra Papyrus´ Specials-sortiment. Hver serie inneholder en eller flere kvaliteter som representerer bredden av spesielle papirkvaliteter fra Papyrus.

Slik beskriver Papyrus selv den nye kolleksjonen: Capsule “Identity” viser de stilrene linjene til Original Gmund. Moderne, men likevel tidløse. Papiret symboliserer ren, estetisk enkelhet. Virkelig skinnende og spennende kvaliteter finner du i Capsule “Brilliance” mens Capsule “Structure” viser det livlige, moderne og taktile. Fengslende, transparente varianter finner du i “Transparency”, som viser spennende kombinasjoner av lys, farge og dybde. Capsule “Tactility” viser en touch av moderne spesialpapirer. Avslutningsvis finner du “Ecology”. Som navnet tilsier, har den miljø som tema.

Lanseringen av den Europa-baserte ”Capsule Collection” kampanjen vil finne sted i mai 2012. I løpet av året vil det bli distribuert seks såkalte set cards, trykt på spesielt utvalgte kvaliteter. Til disse vil det være en spesialdesignet boks for oppbevaring.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: