Nye eiere i Tun Forlag

Forlagshuset Vigmostad & Bjørke AS kjøper Tun Forlag AS fra Tun Media AS.

– Tun Forlag har med sine lange tradisjoner et bredt utvalg solide bøker i god design og en tydelig profil for norske forhold, og dette er det en glede å få ta over, sier forlegger Arno Vigmostad i Forlagshuset Vigmostad & Bjørke.

Administrerende direktør i Tun Media AS, Mari Velsand, sier salget av forlagsvirksomheten er et ledd i en pågående restrukturering av selskapet.

– Tun Media har i dag virksomhet innenfor et bredt spekter, og vi kommer framover til å konsentrere vår virksomhet til færre områder.  Hos oss har forlagsvirksomheten vært liten og sårbar, og vi tror den får bedre kår i et større miljø, sier Velsand.

– Jeg er glad for at Tun Forlag blir drevet videre gjennom nye eiere. Etter min vurdering er dette en god løsning for alle parter, sier Mari Velsand.

Arno Vigmostad sier det vil være naturlig å samordne det meste av de allmenne utgivelsene på forlaget Vigmostad & Bjørke, som med disse utgivelsene vil få et bredere fundament.  Undervisningstitlene blir overført til Fagbokforlaget.

Tun Forlag AS hadde i 2011 en omsetning på cirka 18 MNOK og et resultat på – 4,5 millioner kroner. Det er fem ansatte i selskapet. Forlagshuset Vigmostad & Bjørke AS overtar Tun Forlag AS med virkning fra 1. mai 2012.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: