
Coloro representerer Komori, Screen og MGI i Norge. De deltok på Drupa, og angrer lite på akkurat det.
– For Coloro har det vært den beste messen på mange år, sier Tore Ørnhoft i Coloro AS.
– Vi hadde mer enn 70 demoer og endte opp med mange salg på messen, både av Screen- og MGI- produkter. Fra Screen solgte vi blant annet eneren innen CTP, PT-R8900, med en kapasitet på opp til 67 plater 70 x 100 i timen. Også flere oppgraderinger til Screens nye arbeidsflyt Equios PTR, samt det nye softproof-systemet Equios Online. Vi solgte også vår første MGI JetVarnish 3D med spotlakk og preging i format 53 x 105cm. Den fikk meget stor oppmerksomhet på messen, sier Ørnhoft.
– Coloro installerer i disse dager den nye DP8700 XL digitalpresse på demorommet. Formatet er 33,8 x 1020 og maskinen leverer like bra trykk på alt av papir, plast og konvolutter. Messen ga oss mange prospekter på denne som vi vil jobbe aktivt med i tiden som kommer.
– I tillegg ser vi at noe av det mest spennende for fremtiden kommer fra Komori, med H-UV teknologi og B2 UV Inkjet (Impremia IS 29). Den har en kvalitet og hastighet som nok vil skremme en del konkurrenter. For oss og mange var dette det helt store på Drupa. Imprimia IS 29 er fullt og helt bygget på Komori-teknologi, med unntak av inkjetteknologien. Imprimia IS 29 vil bli en meget sterk konkurrent til blant annet HP 10 000. Interessen for maskinen gjør at vi tror 2013 kan bli et meget spennende år for Coloro, sier Tore Ørnhoft.