Metsӓ Board tildelt ”Partner to Win” for holdbarhet

PUBLISERT: 31 mai 2012
OPPDATERT: 21 mars

Metsä Board mottok nylig utmerkelsen ”Partner to Win in Sustainability” av Unilever, en av verdens ledende produsenter av konsumentprodukter. Motivet for utmerkelsen er Metsä Boards utvikling av lett og miljømessig holdbar falsekartong, som bidrar til at Unilevers emballasje nå påvirker miljøet i mindre grad. Den høytidelige overrekkelsen foregikk på Unilevers Partner to Win Supplier Summit i starten av mai.

Pasi Piiparinen og Mika Manninen fra Metsä Board mottar Unilevers utmerkelse ”Partner to Win award for sustainability”

– Vi er svært glade for denne prisen. Den er en anerkjennelse av vårt arbeid for å utvikle kartongprodukster med lav vekt, sier Pasi Piiparinen, sjef for Metsä Boards forretningsområde Paperboard. – Bruken av lettere kartong reduserer en forpaknings karbonavtrykk kraftig. Det globale potensialet for redusert miljøbelastning er enormt, sier Piiparinen.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2