tirsdag 17. mai – uke 20
Brother har fått en psykolog til å analysere formatets betydning for effekten av reklame, brosjyrer osv. Og resultatet er entydig; Formatet har betydning. A3 virker bedre enn A4. Så det gamle budskapet om at “Big is beautiful” gjelder også for trykksaker.
Leserne husker budskapet 66 prosent bedre i A3-formatet enn i A4. Leserne mente også at informasjon presentert i A3 er 22 prosent mer behagelig å lese enn tilsvarende informasjon levert i A4.
Analysen er utført av professor Richard Wiseman fra University of Hertfordshire i England. Wiseman er en av Europas ledende eksperter i menneskelig adferdsforskning, og har utgitt mer enn 50 artikler i vitenskapelige magasiner om emnet.
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av: