lørdag 17. april – uke 15
Brother har fått en psykolog til å analysere formatets betydning for effekten av reklame, brosjyrer osv. Og resultatet er entydig; Formatet har betydning. A3 virker bedre enn A4. Så det gamle budskapet om at “Big is beautiful” gjelder også for trykksaker.
Leserne husker budskapet 66 prosent bedre i A3-formatet enn i A4. Leserne mente også at informasjon presentert i A3 er 22 prosent mer behagelig å lese enn tilsvarende informasjon levert i A4.
Analysen er utført av professor Richard Wiseman fra University of Hertfordshire i England. Wiseman er en av Europas ledende eksperter i menneskelig adferdsforskning, og har utgitt mer enn 50 artikler i vitenskapelige magasiner om emnet.
Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.
Publisert av:Det drar seg mot virtuelt Drupa og Konica Minolta inviterer oss inn til å registrere oss for websesjonene sine og få ny innsikt i deres teknologier innen produksjonstrykk, konvertering av etiketter, blekkskrivertrykk, utsmykning og etterbehandling.
Publisert av: