Antalis lanserer Digigreen, et spesialsortiment for digitaltrykkmarkedet

Det nye sortimentet av papir er fremstilt spesielt for det beste innen digitaltrykkteknologi og applikasjoner. Et 100 prosent digitalt og også 100 prosent grønt miljøansvarlig papir i følge produsenten. Tilgjengelig i Gloss og Silk i tosidig høybestrøket papir.

 

Det digitale markedet er konstant voksende og representerer utvikling av et stort antall nye forretningsmuligheter. I denne markedsutviklingen har Antalis etablert sitt Digital-to-Business initiativ for å tilby ulike parter i digitaltrykksystemet teknologisk support og en plattform til å utveksle erfaring. Å tilby et papir tilpasset det siste innen digitale produksjonsmaskiner, er en integrert del av denne strategien.

 

Digigreen gir i følge Antalis eksepsjonell trykkvalitet med alle farge-, svart/hvit-, flytende- eller tørrtoner digitalteknologier, takket være den jevn overflate og god fargebinding. Det har høy hvithet, perfekt arkformat, utmerket bulk og høy opasitet. Digigreen er blitt testet i alle ledende digitale produksjonspresser og er HP Indigo sertifisert. Det er kompatibelt med Canon, Xerox, Kodak, Konica Minolta, MGI, Ricoh og Xeikon trykkteknologi.

 

Digigreen sortiment: tekniske spesifikasjoner

–  Bestrøket papir med høy hvithet (CIE 124)

– HP Indigo sertifisert

– Kompatibelt med tørrtoner teknologi som Canon ImagePress, Xerox DocuColor og iGen3&4, Kodak Nexpress m.fl.

– Gramvekter: 100 til 350g tilgjengelig i Gloss og Silk

– Digitaltrykk formater: SRA3, SRA3+, iGen3&4

“Grønt” papir:

– FSC™ sertifisert

– Produsert av resirkulerte fibre (minimum 50% forbrukerresirkulerte fibre) og nye fibre

– Innehar EU-Blomsten og 50% NAPM godkjent

– Papirfabrikkene er ISO 14001 sertifisert

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: