Gode nyheter

Salgsrapportene etter Drupa begynner å komme, og det virker som om den positive og optimistiske stemningen fra messen også slår ut på salgsstatistikkene. Heidelberg har for eksempel hatt en formidabel salgsboost. Årets Drupa har sannsynligvis hatt uvanlig stor betydning for hele bransjens syn på fremtidsutsiktene, ikke minst fordi messen viste seg å romme uventet mange nye forretningsmuligheter som ga svært mange håpet tilbake.

Sign og print

Vi fortsetter å stimulere bølgen her hjemme. Sign og print avvikles på Hellerudsletta i september, og oppslutningen er stor. Gregersen A/S har bestemt seg for de vil vise.

– Vi kommer til å vise HP DesignJet L28500, en HP lateksskriver med 2,5 meter skrivebredde, sier salgssjef Rune Hanken hos Gregersen.

– Dette er markedets beste utendørsskriver, og det er nå laget over 500 ICC-profiler til de forskjellige RIPene som driver L28500.  Vi kommer til å ha spesialtilbud på standen. Vi planlegger også å vise en eller flere Fotoba-kuttere. Mange har en storformatskriver, men mangler en maskin til å renskjære rullen med printede jobber. Fotobaen løser dette på en utmerket måte, sier Rune Hanken..

Husk å invitere kundene dine til Exporama 26. og 27. september. Det er gratis entré. Registrering skjer her.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: