IKEAs katalog med ekstra dimensjon

Ikea-katalogen 2013 er nettopp landet i norske postkasser. Denne gangen er katalogen produsert med interaktive funksjoner, slik at vi lesere kan lese symboler med smarttelefoner eller lesebrett, og få tilgang til ekstra innhold som bilder, filmer, guider og intervjuer med designere, for å nevne noe.
– En produksjon av denne størrelsen tror jeg aldri har forekommet før. Det er en global lansering som omfatter mange språk, der innholdet skal vises i mange versjoner, tilpasset ulike operativsystemer, mobile enheter og skjermstørrelser. Det har vært en stor utfordring, men vi er veldig fornøyd med resultatet, sier Ingimar Elvarsson, direktør hos EC Software, som har utviklet plattformen og infrastrukturen.
Det er reklamebyrået McCann, som står for konseptet. EC Software har levert plattformen og kundetilpasningen, som blant annet omfatter augmented reality-elementer fra selskapet Metaio. For å lese sider i katalogen med en smartphone må du hente appen Ikea-Katalogen. Appen er gratis og kan lastes ned til både iOS og Android.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: